Avatar billede Ducky Juniormester
22. juni 2021 - 22:17 Der er 4 kommentarer

automatisk auto scroll

Kære bruger, mennesker og andre kloge.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp, jeg står med det problem at jeg flere gange om dagen har oplevet at min computer laver et automatisk auto scroll ned over skærmen, hvor jeg bare kan se at den trådløse mus køre ned over skærmen uden at jeg faktisk rør ved den, så jeg sidde og trykke Ctrl + F12 for at stoppe det i en kort periode, men kort efter begynder problemet igen..

Nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre for at forhindre det ? jeg har haft teknikker på som har prøvet at kigge på musens driver, enheder og andet.
Jeg fik problemet løst igår eftermiddags da jeg kom hjem fra arbejde, men i dag startede problemet så igen..  Jeg håber virkelig at der sidder nogle som kan hjælpe mig med at få løst det problem.
Det skal lige siges at jeg har prøvet at skrifte batterier i musen, rense musehjulet for snavs og støv.

Kontakt mig gerne på min mail Olsenkristian86@outlook.dk hvis i har en forklaring og løsning som jeg kan bruge.

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juni 2021 - 09:20 #1
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Men grunden til at jeg skriver er den, at jeg ser du har lagt din mailadresse ud på eksperten. Dette er ikke så godt for det er ikke alle der er lige ærlige.
Man kan som bruger på eksperten, kontakte hinanden privat ved at klikke på brugernavnet (i dit tilfælde Ducky)
Avatar billede milter Ekspert
23. juni 2021 - 12:05 #2
Langt de fleste problemer af din slags skyldes en mus, der trænger til at blive skiftet ud. Jeg har flere gange haft held med at skille musen ad og derefter rense kontaktpunkterne forsigtigt, men som regel dukker problemet op igen kort efter.

Hvor gammel er musen?
Avatar billede Ducky Juniormester
12. november 2021 - 16:24 #3
Nu har jeg ikke været online herinde i et stykke tid.. men den mus jeg har nu er ikke mere end 14 dage gammel og der er helt nye batterier i og jeg har prøvet at rense den så godt som det er muligt
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. november 2021 - 16:51 #4
Hvis musen du anvender nu ikke er mere end 14 dage gammel, så kan det i hvert fald hverken skyldes snavs eller slid samt at batterierne er trætte.
Det må derfor være en fejl i selve computeren der er årsagen. Prøv at skifte til en anden USB-indgang og se om dette hjælper.