Avatar billede petersen7913 Forsker
14. juni 2021 - 15:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Default værdi for et Double felt fungerer ikke

Jeg har en tabel med feltet [Sales volume]
Det er defineret som Double, formatteret med #.###, Default value er sat til 0.

I samme tabel har jeg et andet felt defineret som currency og også med default value = 0.

Når jeg åbner tabellen som Sheet vises currency feltet fint med 0,00 kr som default value, men ikke [Sales volume]. ?????

I min kode har jeg bl.a. en Insert into tabelen... hvor jeg eksplicit sætter [Sales volume] til 0 ....Når jeg ser på dataene i tabellem bagefter ar alt gået godt i min insert UNDTAGEN [Sales volume], der stadig er Null.

Jeg har prøvet at åbne tabellen son Sheet og taste 0 ind i feltet - der bliver fjernet lige så hurtigt jeg forlader feltet.Jeg kan taste andre værdier også i min Insert men 0 .....???????

Nogen gode ideer????????

Pft
Avatar billede Gustav Ekspert
14. juni 2021 - 15:58 #1
Sæt formatet til: #.##0
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. juni 2021 - 16:03 #2
Jeg prøver - tak

Jeg læser først data fra et regneark ind i en temporær table. der kan jeg se, at hvis jeg sætter feltet til 0 i regnearket bliver det læst korrket ind som 0 i den temåporær tabel. Men det kommer ikke med over i den rigtige tabel.
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. juni 2021 - 16:10 #3
TAAAAAK :)