Avatar billede Tthers Juniormester
06. juni 2021 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows10 mangler wifi mulighed

Hej eksperter

I går gik min stationære pc ned, og ville kun åbne op i Bios. Jeg fandt ud af, at det var min harddisk med windows den var gal med. Jeg fandt en gammel USB-nøgle med Windows, så jeg kunne starte forfra på min anden harddisk. Det er gået fint.

MEN jeg får ingen mulighed for wifi. Hverken min egen eller naboens. Funktionen er helt væk. Wifi virker på andre enheder, og jeg kan bruge kabel til pc.

Jeg har lavet alle opdateringer under Windows Update.

Når man går ind i netværks- og internetindstillinger, så er menuen til venstre kun "Status" og "Ethernet" mv. Normalt fremgår wifi også som en mulighed.

Under enhedshåndtering finder den Realtek PCIe GbE familyt controller, og jeg har opdateret den til nyeste version. Det hjælper ikke. Der står også at den burde virke.

Der er en enhed der hedder "Andre enheder", hvor der er noget der hedder netværkscontroller som ikke virker korrekt. Jeg har forsøgt fjerne den, og aktivere den igen, genstarte. Men den vil ikke virke. Jeg ved ikke om det er der, der er noget der evt. driller?

Er der nogen kloge hoveder, der ved hvordan man får funktionen wifi tilbage i Windows10?

På forhånd tak, og god søndag aften.
Troels
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2021 - 16:01 #1
Hej Troels.
Du skal måske have lan kabel på for at få driveren til wifi installeret.
Realtek PCIe GbE familyt controller er kabel tilslutning til internet.
Avatar billede Tthers Juniormester
06. juni 2021 - 16:11 #2
Du har selvfølgelig helt ret... Mange tak for, at du lige fik mig ind på rette spor. Det virker nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. juni 2021 - 16:12 #3
Super og velbekomme :-)