Avatar billede AMP Praktikant
03. juni 2021 - 16:44 Der er 4 kommentarer

Dropdown afhængig af anden dropdown med flere argumenter

Jeg har efterhånden prøvet det hele og må nu kaste håndklædet i ringen.

Jeg har en dropdown liste med kommuner og den skal kobles sammen med en anden dropdown liste, hvor alle byerne for hver kommune bliver vist.

Jeg kan få det til at virke med HVIS formler, men der er begrænsning på tegn, som jeg kan skrive feltet Kilde i Datavalidering. Så formlen bliver alt for lang til at kunne rumme alle kommunerne.
Jeg har forsøgt med LOPSLAG, men så tager den kun en af bynavnene med.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede Jan K Ekspert
03. juni 2021 - 17:09 #1
Måske kan du blive inspireret her.

http://kronsell.net/afhaengigedropdowns.htm
Avatar billede AMP Praktikant
03. juni 2021 - 19:12 #2
Tak for din tilbagemelding.

Jeg har forsøgt med indirekte og navngivning af dataområder. Problemet er, at når jeg skal oprette listerne, har jeg brug for at de bliver navngivet med mellemrum og bindestreger og det kan jeg ikke få lov til.
Og dermed kan jeg ikke få navnene på listerne til at hedder det samme som Kommunerne/kategorierne.
Men måske man kan fixe den problemstilling på en smart måde?
Avatar billede AMP Praktikant
04. juni 2021 - 19:25 #4
Jeg fandt en løsning med et VOPSLAG - VOPSLAG($B$2;$C$2:$AL$47;A5;FALSK), som står i dataarket og hvor dropdown henter kolonne B i dataarket, men i de celler, hvor der ikke er nogle værdi, står der nu 0, som kommer med over i dropdownlisten.
Hvordan får jeg dem væk?