Avatar billede benneweis Juniormester
23. april 2021 - 08:03 Der er 1 kommentar

Lave graf af data set.

Hej
Jeg bokser med at lave et simpelt søjlediagram, eller måske 3d søjle diagram ud fra et ark med7 kolonner og  med 600 linier.
i kolonne 1 har jeg dato og tidspunkt åååå-mm-dd tt:mm  som jeg gerne vil have ud af x aksen summeret pr dag.
i de andre kolonner har jeg de data som jeg gerne vil have i diagrammet en serie pr kolonne.
jeg har tidligere kunnet gøre dette helt uden problemer men nu vil det slet ikke som jeg vil.
det er EXCEL 365
Avatar billede thomas_bk Ekspert
23. april 2021 - 08:19 #1
Hvis ikke du får andre forslag, så overvej evt at lave et pivot-diagram. Der foregår det nemt med at summere datoer.