Avatar billede vallin Juniormester
29. marts 2021 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spejling af pc til tv (LG smarttv)

hvordan spejler man pc til tv chromecast. Min chromecast app kan ikke finde wifi, fordi jeg har eathernet forbindelse til internettet
Avatar billede eurositi Ekspert
29. marts 2021 - 20:16 #1
Chromecast kræver som udgangspunkt et WiFi-netværk, men man kan købe en ethernet-adapter til Chromecast: https://support.google.com/chromecast/answer/6178505?hl=da

Den vigtige komponent, som du skal tilkøbe for at benytte ovenstående løsning er adapteren. F.eks. denne: https://www.av-cables.dk/streaming-til-tv/ethernet-adapter-til-chromecast.html
... Men det er selvfølgelig vigtigt, at den er kompatibel med din version af Chromecast.
Avatar billede kurtba Ekspert
29. marts 2021 - 21:25 #2
Du må nok også lige oplyse, om du bruger lan til både tv og pc, for så hjælper det jo ikke at Chromecast kommer på "wifi". Begge enheder skal på wifi.
Er der i øvrigt noget til hinder for, at du tilslutter dem via wifi i stedet for via lan?
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. marts 2021 - 21:25 #3
Hvad er grund til du ikke bare etablerer Wifi ?
Avatar billede vallin Juniormester
31. marts 2021 - 18:41 #4
det virker fint fra internettet, men hvordan spejler man selve pc indholdet?
Hvor laver man wifi, når man er tilsluttet eathernet. Jeg har været på netværket,
men kan ikkke finde ud af at tilslutte wifi
Avatar billede kurt54 Ekspert
31. marts 2021 - 19:56 #5
google chrome browseren kan caste - her kan du vælge cast skrivebord - så spejles skærmens indhold til pc -
Avatar billede eurositi Ekspert
31. marts 2021 - 20:24 #6
Du kan ikke lave WiFi uden WiFi.
#5's forslag kræver stadig, at PC'en og Chromecasten/TV'et er tilsluttet samme WiFi.

Eneste alternativ er en kablet løsning - enten Chromecast adapteren, som jeg linkede til i min forrige kommentar - eller et HDMI-kabel direkte mellem PC og TV. Men i sidstnævnte tilfælde er en Chromecast jo overflødig.

WiFi kræver en router/modem, som udsender et trådløst netværkssignal. Dette kan herefter opfanges af alle enheder, som har en indbygget modtager (trådløst netværkskort). Bærbare PC'er, tablets og smartphones har det indbygget - nogle moderne TV-apparater har det også, hvorimod det ofte skal tilkøbes i stationære PC'er.

Man kan undgå at købe en trådløs router, hvis man lader Hotspot-funktionen i en mobiltelefon udsende et WiFi, som både Chromecast og PC herefter begge kan tilgå. Men jeg tror stadig, at mobiltelefonen skal tilsluttes PC eller modem først. Dette vil kræve et specielt kabel, som jeg ikke ved nok om.