Avatar billede mort1 Ekspert
23. marts 2021 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

One Com er blevet dyrt

Jeg har 3 domæner på min one.com "entusiast" konto, hvor jeg bruger 20 af de "tilladte" 200 GB, og 6-7 mailadresser - Intet andet.
De tre domæner er primært "kun for min egen fornøjelse", så Kr. 1.428,-  for fornyelse og hosting synes jeg er for meget.
Er der nogen som har et bud på en billigere måde at gøre tingene på ?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. marts 2021 - 12:29 #1
Det tidligere unoeuro (nu simply.com) har luret på one, og også sat priser væsentligt op, så bare spring dem over. Jeg har ikke selv fundet nogle, der kan små hobbyfirmaer og foreninger med en rimelig hastighed og billig pris.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. marts 2021 - 12:48 #2
Gigahost er stadig billige for meget. De er så også faldet lidt i kvalitet de senere år. Men hvis det er til rent hobbybrug, så tænker jeg de slår til.
Avatar billede mort1 Ekspert
24. marts 2021 - 17:03 #3
Har besluttet mig for Gigahost, men har ingen erfaring i at overføre overføre eksisterende domæner til en ny host, så jeg håber det kan foregå automatisk, eller at der er en god vejledning.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. marts 2021 - 17:26 #4
det er kun data for forbindelsen, der overføres. Du skal have en backup af alle filer på dit domæne selv, og uploade dem til det nye. Fx via ftp.
Du har muligvis adgang til den nye placering via nogle midlertidige adresser fra gigahost, så du kan overføre filer fx dagen før adresser flyttes - så vil evt brugere ikke opdage det (med mindre de er online lige mens adresser skifter)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. marts 2021 - 18:11 #5
Gigahost skal nok hjælpe dig med at overføre domænet. Men som claes57 skriver, skal du selv stå for at få data med over. Dels i form af filerne på ftp-serveren. Dels i form af de Mysql-databaser, du måtte have.

Og nok en god ide at få disse ting hentet ned lokalt, inden du bestiller flytningen :)
Avatar billede johnnylassen Seniormester
29. marts 2021 - 11:02 #6
hostingdk.net er meget billig... Hvis man selv har et domæne der bare skal flyttes-
Avatar billede Mark H. Juniormester
30. april 2021 - 21:02 #7
Du kan sammenligne de forskellige udbydere på https://webhostio.dk. Hostingers premium løsning til 20kr/mdr kan du have 100 domæner knyttet med 100GB SSD :-)