Avatar billede az_og-1604 Novice
22. marts 2021 - 17:04 Der er 18 kommentarer

Lyden hakker

Hej eksperter

Jeg døjer med lydproblemer i min bærbare HP g7. Lyden hakker, og det er vistnok sket efter jeg har installeret Windows 10. Hvordan kan jeg løse det?

Bedste hilsner - Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 17:08 #1
Du skal have styr på du kører med den rette lyd driver, og også at du har de rette codecs på computeren.
Lav en søgning med din pc model nr og skriv windows 10 driver i slutningen så finder du sikkert en HP side du kan hente driver fra.
Avatar billede az_og-1604 Novice
22. marts 2021 - 18:22 #2
Jeg kan ikke finde nogen Windows driver til min bærbare pc Pavilion g7-1102so. Er den for gammel?

/Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 19:22 #3
#2 Nej det er den ikke.
Kan godt se den ikke lige kommer op med en Win 10 driver, men prøv Win 8 driveren her:
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/HP-Pavilion-g7-Notebook-PC-series/5082232/model/5147254
Avatar billede az_og-1604 Novice
22. marts 2021 - 20:53 #4
Nu har jeg været inde på HP's hjemmeside og downloadet High-Tech Definition Audio Drive, og da jeg testede det troede jeg for et øjeblik at denne driver havde fikset det. Men nej. De andre drivere der er står derinde, har ikke noget at gøre med lyd. Er der andet jeg kan gøre?

På forhånd tak!

/Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 21:24 #5
Hvilke drivere er der tale om?
Kunne du tage et screenshot og uploade det her https://da.imgbb.com/ og ligge link i tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 21:51 #6
Hvis du går i Windows Update, har du her valgfrie opdateringer og herunder drivere?
Avatar billede az_og-1604 Novice
23. marts 2021 - 18:40 #8
Jeg kan ikke se at resten af driverne er relevante for lydproblemer: https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/HP-Pavilion-g7-Notebook-PC-series/5082232/model/5147254. Derudover er der ikke p.t. flere Windows-opdateringer jeg kan downloade. Hvad kan jeg ellers gøre?

/Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2021 - 19:44 #9
Der er en hoved driver til bundkortet man kalder en chipsæt driver.
Hvis den ikke virker optimalt så gavner det ikke man har den rette lyd driver. Alle drivere skal spille sammen.
Avatar billede az_og-1604 Novice
24. marts 2021 - 10:33 #10
Kan jeg og skal jeg downloade denne chipsæt driver for at opnå en ordentlig lyd ved afspilning?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2021 - 10:41 #11
Hvilken afspiller bruger du? Har du forsøgt vlc mediaplayer der har en masse codecs med? Eller afspiller du fra nettet? Man kan aktivere og deaktivere hardware acceleration for at tjekke om problemet ligger der.
Avatar billede az_og-1604 Novice
24. marts 2021 - 16:05 #12
Jeg afspiller direkte fra nettet. Det der med hardware acceleration forstår jeg ikke.
Avatar billede az_og-1604 Novice
24. marts 2021 - 16:06 #13
Problemet er der også når jeg fx bruger Spotify.
Avatar billede az_og-1604 Novice
24. marts 2021 - 20:13 #15
Hardware acceleration er aktiveret på Chrome.
Avatar billede az_og-1604 Novice
25. marts 2021 - 19:17 #16
Er der andre der måske kan hjælpe herinde?

/Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2021 - 19:28 #17
Har du en stabil internet forbindelse?
Når det hakker hvordan ser det så ud i jobliste?
Er der hardware der kører tæt på 100%?
Avatar billede az_og-1604 Novice
25. december 2021 - 20:37 #18
Jeg har tidligere adresseret dette problem, jf. ovenforstående; men fik desværre aldrig løst det. Problemet består stadig. Jeg gjorde alt det eksperten opfordrede mig til at gøre. Men altså: Jeg døjer med lydproblemer i min bærbare pc HP Pavilion g7-1102so. Lyden hakker, og det er vistnok sket efter jeg har installeret Windows 10. Er der nogen herinde der har et bud?

/Søren
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester