Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 16:00 Der er 41 kommentarer og
8 løsninger

Flytning af mails

Hej Eksperter,

Jeg er ved at skulle flytte mine mails fra min jubii mail konto til min nu oprettede gmail konto, men jeg har problemer med at flytte dem over.

Selv om jeg udfylder dette vindue https://ibb.co/QC1p8jF korrekt, så kan den ikke finde den.
Det er som om den på en eller anden måde får blandet min Outlook mail oven i det hele siden den ikke kan finde den rigtige.
Så hvad står forkert?

Jeg skal helst have flyttet det hele inden den 1. april, for herefter stopper jubii mailen med at være gratis.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. marts 2021 - 16:27 #1
Hvis du er på PC så er Thunderbird en god og gratis mailapplikation - Windows eller Linux. den giver dig mulighed for at trække (flytte`) mail mellem forskellige konti.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 16:33 #2
Der hvor jeg kommer ind, så ligner Thunderbird bare endnu en e-mail konto, men hvor går jeg ind hvis jeg skal finde den funktion hvor jeg flytter min mails fra Jubii til Gmail?
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2021 - 16:35 #3
Formoder du anvender et mailprogram på din pc. Er det Outlook eller Thunderbird eller?
I dette program kan du under konti se serveroplysningen for POP3 konto (hvis du ikke bruger IMAP).
Jeg gætter på du anvender ukorrekt servernavn, der ofte hedder noget med pop3.xxx.xxx.dk

Hvis det svigter, kan du oprette begge konti i dit nuværende mailprogram. Mails flyttes så manuelt fra den ene til den anden konti. Du kan flytte hale mapper eller udvalgte mails.
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2021 - 16:37 #4
din gmailkonto skal oprettes som IMAP, så dine mails synkroniseres til gmail serveren fra dit mailprogram.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2021 - 16:47 #5
den korte af det lange er, at du skal have outlook eller thunderbird på din pc, oprette begge konti i programmet, og så kan du flytte det lokalt. Det er noget ged at flytte det online.
Thunderbird henter du på https://mozilladanmark.dk/
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 17:05 #7
Hvis du ikke selv køber ret til at bruge mailen lukkes den blot automatisk uden advarsel.
Men det er rigtigt at du skal have flyttet hvis du ikke vil bruge den senest den 31 marts.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 17:09 #8
Jeg har Outlook som min primære mail, men min mail på Jubii er min sekundære mail og derfra vil jeg "bare" flytte mine mails over på min gmail konto.
Det er ikke meningen at min Outlook konto skal blandes i i det projekt.
Når det er sket, så er planen at min jubii mail skal sløjfes. Så jeg har min Outlook mail og min gmail.
Jeg har oprettet en gmail konto.

Underligt nok kunne min kæreste som kun havde Jubii mail flytte sine mails over til G-mail uden de store problemer. På en IPad, hvad gør det at jeg ikke kan på min PC?
Det er som om min Outlook på en eller anden måde kommer ind over og det er ikke meningen.

Skal jeg så først flytte dem fra Jubii til Outlook og så fra Outlook til Gmail?
- i så fald troede jeg ikke det skulle være så bøvlet
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 17:12 #9
#8 Du kunne jo se om #6 kunne løse problemet for dig :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2021 - 17:14 #10
du blander ting sammen - outlook er en email-klint i windows, og du har en outlook-email konto hos microsoft. De to ting har INTET med hinanden at gøre.
Hvis du nu opretter jubii og gmail (som imap - ikke pop3) som konti i outlook-programmet, så kan du bare trække mapper fra den ene til den anden.
Når du så ser, i din gmail, at alle mails er kommet over, så kan du slette de to konti i outlook (du skal ikke slette mails, men konto-indstillingerne)
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 18:03 #11
Kan man under oprettelsen af Gmailen få den oprettet ved pop3 mail? - hvis det er det der er sket, kan det så ikke lade sig gøre?
I Gmailen var der ellers en funktion der hedder "Importer kontakter og e-mails" og derfra kommer jeg til dette vindue https://ibb.co/QC1p8jF så burde den vel egentlig bare hente alle mails fra A til B.
Den umiddelbare simple funktion virker af en eller anden grund ikke.

Jeg var ikke klar over at jeg kunne oprette min Gmail i min Outlook, da jeg troede Gmail var en ekstern mail.
Avatar billede Peter Guru
22. marts 2021 - 18:17 #12
Jeg ville stræbe efter en imap konto og ikke pop3. Jeg ved ikke ret meget om disse online mailklienter og har mit domæne hos one.com. Her kan oprette et ubegrænset antal mailadresser. Jeg kommer vist lidt langt fra emnet nu.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 18:28 #13
Okay er  gmail en imap mail eller en pop3 mail?
Hvordan ser man det og er det noget man kan vælge under oprettelsen? Dog spottede jeg ikke den mulighed.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. marts 2021 - 18:50 #14
Hvis man bruger gmail på web i en browser kommer imap og pop3 ikke i spil.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 19:23 #15
Hopper af tråden igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2021 - 19:29 #16
Igen. Gmail finden som en konto for dine mails på en @gmail.com eller dk konto. Det har heller ikke noget at gøre med Googles app Gmail til at vise mailkonti.
Hvis du via Chrome/Firefox/edge går på nettet og logger ind på din konto hos google, og ser dine mails der, så har du brugt imap. Imap er, at dine mails kan ligge flere steder samtidigt da de bliver på serveren på nettet. Pop3 er et gammelt system, som henter mail ned, og samtidig sletter dem på server på nettet.
En web browser ser på, hvad der er på serveren (den konto, du logger ind på) og henter derfor ikke noget ned lokalt, og sletter derfor ikke data.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 19:52 #17
Okay nu når vi ved at Gmail er imap og der ikke burde være problemer med at flytte mails via det system, hvad er det så der gør at den ikke kan flytte mails fra Jubii-mail til Gmail?

Man kan end ikke bare flytte dem fra det ene vindue til det andet (jeg måtte prøve et eller andet).
Avatar billede 220661 Ekspert
22. marts 2021 - 20:03 #18
#17 En sidste besked før lukketid:
Vil det sige den guide  som Jubii mail har lavet vedrørende at flytte mails fra Jubii til Gmail ikke virker???
#6 er en fil der downloades og beskriver hvordan men flytter mails og kantakter til GMail.
Nu har jeg så få her så jeg har bare videresendt mine. Men har man rigtig mange liggende så vil det være et stort arbejde.
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2021 - 20:05 #19
De serverindstillinger, som du har angivet i dit billede ref. spm., er efter min overbevisning ikke korrekte, derfor virker det ikke.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 21:02 #20
Først til 220661: Det link havde jeg overset, men selv om jeg ændre port til 995, så virker det stadig ikke. Samt det er heller ikke helt det vindue jeg får frem.

Til ink: Har du nogen idé om hvad der er forkert i de serverindstillinger? Jeg har jo blot skrevet adressen fra Jubii-mailen + password og resten er noget den kommer med. Mit password jeg som jeg skriver skulle være korrekt, for jeg har slået det op for at tjekke om jeg enten trykkede forkert eller huskede forkert, så den del burde ikke være forkert.
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2021 - 21:43 #21
#20 du skal redigere serveradressen til den rigtige for jubii. Det som google gætter på er formentlig forkert.
Du har ikke svaret på hvordan du i dag ser på din jubii mail. Er det i et mailprogram på komputeren eller er det kun som webmail i en browser?
Hvis det er i et mailprogram, kan du checke disse serverindstillinger.
Ifølge opsætningsvejledning fra jubii hjemmesiden skal serveren hedde:
enten pop3.jubii.dk eller imap.jubii.dk  , men det kan du checke med jubii.
Avatar billede huddie Professor
22. marts 2021 - 22:04 #22
Nu har jeg forsøgt at researche lidt og fandt noget fra Jubii på denne side:
https://support.jubii.dk/hc/da/articles/200545089-Ops%C3%A6tning-af-e-mail-Andre-klienter

Giver det nogen mening hvad jeg skal rette af info i overflytnings vinduet?
Avatar billede INK Ekspert
22. marts 2021 - 23:06 #23
Ja, i billedet skal du angive imap.Jubii.dk og port 995 eller 110.
Avatar billede huddie Professor
23. marts 2021 - 16:48 #24
Nu har jeg forsøgt forskellige kombinationer.
I POP-brugernavn står der jk-reklame
mens jeg i POP-server skriver imap.jubii.dk som anvist, men der kommer ikke noget igennem.
I POP-brugernavn prøvede jeg også med https://konto.jubii.dk
men det hjalp heller ikke.
Bare for at prøve noget, så skrev jeg imap.jubii.dk begge steder, men hertil kom der bare denne besked:

Det var ikke muligt at bekræfte denne kombination af mailadresse og adgangskode. Hvis du er sikker på, at din adgangskode er korrekt, skal du logge ind på din anden mailudbyder for at bekræfte og foretage alle nødvendige captchas eller test af billedbekræftelse og derefter prøve at importere igen.

Adgangskoden er den samme jeg har skrevet alle gangene, men det var kun da jeg skrev imap.jubii.dk  begge steder denne besked dukkede op. Kan man ud fra den besked se hvad der måske kan være problemet?
Avatar billede INK Ekspert
23. marts 2021 - 18:16 #25
I brugernavn skal du skrive din mailadresse.
Avatar billede huddie Professor
24. marts 2021 - 21:19 #26
Jeg tror at jeg delvist har dummet mig lidt undervejs. For nu havde jeg bokset med den funktion der lå øverst i Gmails hovedside hvor jeg troede at den funktion kunne gøre tricket. Samt at jeg troede at det kunne det samme som det nævnt i #6. Jeg var blevet så fokuseret på at få funktionen i det vindue jeg har lagt op tidligere, til at fungere, at jeg ikke så nærmere på linket i #6.
Da jeg så syntes at nu havde jeg prøvet alle kombinationer, så fik jeg kigget nærmere på #6 og det viste sig at være en anden sti der umiddelbart skulle havde gjort det samme som det vindue jeg boksede med.
Pludselig kom der åbenbart hul på "bylden" da jeg havde lavet lidt forsøg den vej. Så nu fik jeg i første omgang alle indgående post over.

Nu mangler jeg bare en måde at få min sendte post over, hvis det er muligt?
Avatar billede INK Ekspert
24. marts 2021 - 21:50 #27
Prøv løsningen i bunden af #3
Avatar billede huddie Professor
24. marts 2021 - 22:14 #28
Måske misforstår jeg de sidste 2 linjer i #3, for umiddelbart kan jeg ikke flytte dem manuelt fra en mail server til en anden.
Ej heller vælge alle mails i Jubii og gemme dem i en mappe, som jeg så kunne pakke ud i Gmailen.
Så mener du jeg skal vælge dem jeg vil have over og så vælge "Videresend"?

Lige en note ang. min indgående mails. Da jeg flyttede min indgående mails over, så landede en del i indbakken og resten endte i den mappe jeg skulle oprette onder overførelsen. Hvorfor de er delt op og hvad har gjort at nogen endte det ene sted og andre det andet sted?
Avatar billede INK Ekspert
25. marts 2021 - 09:58 #29
Hvis nogen her skal kunne hjælpe dig, så må du forklare hvad du gør.

Har du installeret et mailprogram på din pc?

Hvilket mailprogram?

Har du oprettet begge mailkonti i dette program (ikke webmail) ?

Virker begge mailkonti (send/modtag) i dit mailprogram?
Avatar billede huddie Professor
25. marts 2021 - 16:31 #30
Det troede ellers jeg havde gjort da jeg oprettede denne sag.

1) Den gratis version af jubii-mail udløber her den 1. april.

2) Så har jeg oprettet en mail konto på Gmail

3) Som nævnt i forrige besked lykkes det mig at få mine indkomne beskeder flyttet fra jubii-mail til Gmail

4) Så virker Gmail som det skal m.h.t. at sende og modtage, så den part skulle fungere.

Som nævnt i min forrige besked, så mangler jeg bare at vide om der er en måde at få mine sendte beskeder på jubii-mail  overført til Gmail.
Avatar billede INK Ekspert
25. marts 2021 - 18:53 #31
Da du ikke svarer på mine spørgsmål og åbenbart ikke har læst #1, #2, #3, #4 m.fl., så kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Jeg hopper af tråden.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. marts 2021 - 23:14 #32
Gør som andre tidligere har skrevet - installer Thunderbird. Det er absolut den nemmeste metode.
Problemet er, at du ikke skelner mellem, hvad der er en mailkonto og hvad der er en client = program/app, der henter en kopi af dine konti.

Når du i #2 skriver, at Thunderbird bare ligner endnu en mailkonto, så er det ikke rigtigt. Thunderbird er en client og IKKE en mailkonto. Det du ser i Thunderbird er en "kopi" af de konti du lægger ind og du ændrer først noget i dine konti, når du flytter indhold.

I Thunderbird kan du få vist "kopier" af dine mailkonti, uden at du ændrer noget i dine bestående konti(medmindre du flytter noget). D.v.s. du kan få vist flere af dine konti i Thunderbird uden at indholdet blandes.
Du får indbakke, udbakke, skraldespand osv for hver af de konti du lægger ind. Når de forskellige konti bliver vist i Thunderbird, kan du flytte/trække mapper eller indhold af mapper fra den ene konto til den anden.

Du har lige nu 3 konti som har følgende endelser:
outlook. com  og  jubii.com  og  gmail.com - nogle af dem kan have endelsen .dk i stedet for com.

Når du installerer Thunderbird, kan du lægge de konti ind som du vil, og hvis ikke du vil bruge Thunderbird efterfølgende, kan du jo nøjes med at lægge din jubii og din gmail ind i oversigten.
Når du har trukket dit indhold fra jubii til gmail kan du slette Thunderbird igen. Inden du sletter den kan du jo åbne gmail på den måde du plejer for at kontrollere at alt er som det skal være.
Noget helt andet er, at når du har to bestående konti, så er Thunderbird særdeles praktisk, idet du kan have både din outlook og din gmail liggende (som kopi) i samme program, så du ikke behøver åbne flere apps for, at se dine mails på begge konti. Du kan stadig tilgå din outlook eller din gmail som du plejer.
Jeg har f.eks. 4 konti som jeg bruger i forskellige sammenhænge liggende i Thunderbird, så jeg i stedet for at skulle åbne 4 forskellige konti kan nøjes med at bruge Thunderbird til at håndtere alle konti.
Eneste ulempe ved Thunderbird er, at den kun findes til Win og Linux, så den kan kun køre på en pc og ikke på tlf/tablet.
Avatar billede huddie Professor
25. marts 2021 - 23:30 #33
Okay jeg tager lige endnu et kig på Thunderbird. Det ser ud til at jeg havde misforstået formålet med det program og da jeg var inde og kigge på det, så lignede det ikke lige det jeg skulle bruge.
De tidligere råd gjorde det ikke klart hvad det der Thunderbird var for en type program. Samt at jeg koncentrerede mig om den flytte funktion der ligger i Gmail.
Derfor kiggede jeg ikke så meget på Thunderbird, da det jo delvist endte med at løse dele noget af problemet.

Da jubii-mailen lukker ned for sin gratis version her den 1. april, så skulle jeg gerne være nede på 2 mail-kontoer igen og ikke 3, som jeg lige har p.t.
Avatar billede Erik K Ekspert
25. marts 2021 - 23:45 #34
Du vil nemt kunne håndtere de ønskede flytninger med Thunderbird og når det er sket, kan jubii kontoen bare lukkes ned inden du skal betale for den.
Held og lykke med projektet.
Avatar billede huddie Professor
28. marts 2021 - 16:01 #35
Ang. Thunderbird, er det her jeg skal downloade filen/app'en som kan det med at flytte mails: https://www.thunderbird.net/da/
- eller skal jeg ind et andet sted?
Avatar billede Erik K Ekspert
28. marts 2021 - 16:36 #36
Du kan f.eks. bruge det link Claes gav dig i svar #5
Avatar billede huddie Professor
28. marts 2021 - 19:03 #37
Jeg havde ellers scrollet frem og tilbage, men må have overset det, for jeg mente at der havde været et link.

Nu har jeg fået hentet Thunderbird og lige nu ligger min gmail konto derinde, men hvordan tilføjer jeg min jubii-mail, så jeg kan flytte mine sendte mails over?

Sidste punkt er lidt uden for nummer, men det er bare en tanke der kom til mig. Indtil videre har jeg fået gode råd hver gang jeg har haft et problem.
Kan man være udsat for at der være nogen herinde som kan give et forkert råd?
Ment med at de kan sende en hen til et sted hvor man måske vil få tiltusket sig en virus eller lignende? Altså de gør det bevidst. Er det noget I har oplevet?
Avatar billede Erik K Ekspert
28. marts 2021 - 20:45 #38
Du åbner Thunderbird og når du klikker på mailadressen på den allerede oprettede gmail konto, så åbner der sig en ny side, hvor du kan vælge "set up another account" og så klikker du på valgmuligheden Email - derefter udfylder du felterne for din jubii konto. Efterfølgende vil du kunne se mailadresser og mapper for både gmail og jubii.

Mht dit andet spørgsmål - intet er sikkert i denne verden, men sandsynligheden for at nogen her opretter sig for at vildlede andre er minimal.
I givet fald kan du næsten være sikker på, at en anden her straks vil advare dig imod at bruge rådet.
Der er ingen af dem, der har rådet dig i denne tråd, der kunne drømme om at bede dig gøre noget som de ikke kan stå inde for - derfor bl.a. stilles der ofte spørgsmål for at sikre, at problemet er beskrevet tilstrækkeligt for ikke at give et forkert svar.

Jeg ville være ganske tryg ved at følge de vejledninger jeg ville få, hvis jeg stillede et spørgsmål.
Avatar billede huddie Professor
28. marts 2021 - 22:02 #39
Nu var det ikke fordi jeg har betvivlet svar i denne tråd, det var bare et spørgsmål der bare poppede op. Jeg har måske bare udtrykt mig forkert eller misforstået nogen af svarene. Jeg er primært mere til den grafiske/kreative del af en computer, men ikke en ørn til det mere tekniske. Samt at jeg ikke vil have at noget går tabt hvis jeg gør noget forkert.

Okay nu har jeg også lagt mine Jubii-mails ind. Så mangler jeg kun at vide hvordan bibeholder jeg mine mails fra Jubii, når den lukker eller jeg sletter det hele fra Jubii-mailen inden den lukker?

Nogen mails vil nok nu gå igen begge steder (da nogen modtagne mails allerede var flyttet inden denne manøvre), men det må jeg selv rydde op i hen ad vejen.
Avatar billede Erik K Ekspert
28. marts 2021 - 22:23 #40
Der er flere muligheder - også afhængig af om du vil have flyttet f.eks. alle mails i din indboks i jubii til din indboks i gmail eller kun udvalgte.
Du kan også oprette en separat mappe under din indbakke i din gmail og f.eks. kalde den indbakke fra jubii.

Jeg antager, at du vil flytte alle sendte mails fra din jubi konto til din mappe i gmail, der hedder sent.
Det gør du ved at klikke på mappen sent i jubii > klik på øverste mail > tryk og hold på pilen, der også bruges til at skrive et stort bogstav> tryk på pil nedad på piltasterne. Derved markeres filerne efterhånden som du kører nedad. Når alle er markeret kan du slippe tasterne og derefter sætte cursoren på den nederste mail og holde musetasten nede > træk det hele til din sent mappe i gmail. Det er vigtigt at cursoren er lige over mappen (ikke kun teksten sent) > slip musetasten og alle mails vil nu ligge i din gmail - sent.
Avatar billede Erik K Ekspert
28. marts 2021 - 22:29 #41
Du kan gennemføre samme procedure for dine mapper, der hedder indbakker.

Når de er flyttet til gmail, vil du se, at mapperne i din jubii konto er tomme - det er såmænd det hele.
Når dit indhold ligger i dine mapper i gmail og dine mapper i jubii er tomme, så kan jubii jo rende og hoppe og gøre lige, hvad de vil - f.eks. lukke konto. Jeg ved ikke om du evt. selv skal gøre noget i jubii for at lukke kontoen, men det kan du vel se ud fra, at du har fået besked på, at den ikke længere er gratis.
Avatar billede huddie Professor
29. marts 2021 - 22:27 #42
Jeg stiller mig under Jubii-mail kontoen under sendt post, markere alle mails og vælger "Flyt til" og vælger "Sendt post" på Gmail mappen om at den skal flytte dem derover.
Sagen er bare den at der ikke sker noget.

Som jeg forstår det, så burde den vel flytte dem fra en mappe til en anden, men hvorfor virker det ikke?
Avatar billede Erik K Ekspert
30. marts 2021 - 01:25 #43
Hvorfor gør du ikke bare det jeg skrev i #41 ?
Det virker, når du trækker mailene over med musen.
Jeg har ikke afprøvet "flyt til", så det ved jeg ikke mht Thunderbird.
Mange steder virker den funktion ikke.
Avatar billede huddie Professor
30. marts 2021 - 21:14 #44
Måske forstod jeg ikke helt hvad der stod i #41, men nu lykkes det når jeg flytter dem manuelt. Hvorfor den anden funktion ikke fungerede:

Jeg stiller mig under Jubii-mail kontoen under sendt post, markere alle mails og vælger "Flyt til" og vælger "Sendt post" på Gmail mappen om at den skal flytte dem derover.

Ved jeg ikke, for det var da mest indlysende. Indtil nu er der lidt problemer med at få dem over hvor med vedhæftede filer. Til alt held har Jubii nu rykket deres afviklings deadline fra den 1. april til den 15. april. Så det giver mig lidt mere tid til at få resten på plads.

Så tak for hjælpen med at nå i mål.
Avatar billede Erik K Ekspert
30. marts 2021 - 22:31 #45
Det var så lidt - dejligt, at det lykkedes!

Mht funktionen "flyt til", så er der en del steder, det ikke virker, så det overrasker mig ikke. Der er også nogen steder, hvor du ikke kan bruge funktioner som "kopier" og "indsæt". I de tilfælde lykkes det ofte ved i stedet at bruge tasterne ctrl og c samtidig for at kopiere og tasterne ctrl og v for at indsætte.

Det undrer mig, at du ikke får vedhæftede filer med over. Er du sikker på, de ikke trækkes med?
Jeg kan i Thunderbird uden videre trække mails med vedhæng over fra en gammel TDC-mailkonto til en gmail-konto og omvendt.

Jeg ved ikke, hvorledes det forholder sig med jubii, da jeg aldrig har haft en konto der, men i givet fald kan det så kun skyldes, at jubii forhindrer det.
Avatar billede huddie Professor
30. marts 2021 - 23:17 #46
Nu har jeg lidt ekstra dage til at finde ud af om jeg ikke kan på en eller anden måde.
I hvert fald er jeg begyndt at hente de andre over lidt efter lidt.

Når jeg efter en endt løsning trykker på "Marker som løsning" til f.eks. dig kan de se det nogen steder hos dig og får du så en form for point?
Samt markere jeg 2 - 3 punkter i en tråd fra dig som løsning får du så 2 - 3 point eller hvordan det nu "afregnes"?
Avatar billede Erik K Ekspert
30. marts 2021 - 23:46 #47
Ja, det er altid godt, når man ikke er presset af en kort frist.

til spørgsmål 1 - ja til begge dele
til spørgsmål 2 - det ved jeg faktisk ikke og går ikke så meget op i det.

Min interesse er at hjælpe, hvor jeg kan og jeg gør det ikke for at opnå noget.

At du markerer et svar som løsning, gør også at andre kan se, at spørgsmålet er besvaret på en måde, der er brugbar, hvis de skulle have samme problem.

Så kan de så bruge det uden at skulle oprette spøgsmålet en gang til.

Derfor synes jeg, at man bør markere en løsning, men der er dog også nogen, der lægger meget vægt på at få "point".
Avatar billede Erik K Ekspert
30. marts 2021 - 23:56 #48
Noget helt andet er, at når nu du kører videre med både en outlook konto og en gmail konto, så ville jeg da beholde Thunderbird.
Du kan jo bare fjerne jubii kontoen fra Thunderbird og så beholde din gmail der og så lægge outlook ind i stedet for.
Du kan så lægge en genvej til Thunderbird ned i proceslinien og når du åbner den, kan du med et klik se begge dine bestående konti.
Du kan jo i Thunderbird også skrive mails, der sendes fra enten din outlook eller din gmail konto. Når du gør det, vil de også være synlige, når du åbner en af dine konti enkeltvis på den måde du plejer.
Tro mig - det gør det hele meget nemmere, når man har mere end en mailkonto.
Jeg er glad for, at jeg ikke behøver åbne fire forskellige konti for at få overblikket, men kan nøjes med at åbne Thunderbird.
Avatar billede huddie Professor
31. marts 2021 - 21:31 #49
Jeg vil tænke over det, men indtil videre har det kørt fint med 2 separate mail-kontoer.