Avatar billede Synnøve Praktikant
16. marts 2021 - 17:16 Der er 4 kommentarer

OneDrive skal jeg svare "ja" til dette program?

Min PC har styresystemet Microsoft Windows 10 og "Office til Hjemmet og Firmaet 2010".
Nu "tilbyder" systemet mig at oprette konto, så jeg kan anvende OneDrive.
Men er det fornuftigt, at sige ja til dette.
Jeg har også DropBox og kan vel også anvende Gooogle, til at dele mine billeder og andet med.
Jeg synes, at jeg er blevet "fanget" noget, når jeg bekræfter nogle valg, så jeg ikke mere har de muligheder, jeg havde før jeg gave mit ja til et og andet.
Det "låser" ligesom én fast, for at abonnere eller købe nyt.
Da jeg er pensionist og ikke skal bruge min PC, som da jeg gik på arbejde, er det lidt uoverskueligt for mig at skulle ændre på alt muligt hele tiden.
Har I derude et forslag til, hvad jeg bør gøre i dette aktuelle tilfælde og evt. fremadrettet?
Avatar billede ErikHg Ekspert
16. marts 2021 - 18:31 #1
Jeg har fundet lidt om det her:

https://peoplenet.dk/nyheder/hvad-er-onedrive

Jeg bruger det ikke selv, og kan ikke råde dig. Men derimod ved jeg at Microsoft prøve at prakke brugerne alt muligt på. Man skal have en Microsoft konto ser de helst, og med denne og andre finurligheder prøve de at snage. Jeg er selv meget tilbageholdende med at oplyse for meget. Det samme gælder for Google, m. fl. men sådan er det når de bliver for store.
Avatar billede milter Ekspert
16. marts 2021 - 19:47 #2
Hvis du er tilfreds med de muligheder for at dele "billeder og andet", du har nu, så er der ingen grund til at føje flere til. Den eneste fornuftige grund, jeg kan komme i tanke om, er, hvis der findes nogen, du med dine nuværende muligheder ikke kan dele med, og det lyder ikke til at være tilfældet.
Avatar billede INK Ekspert
16. marts 2021 - 19:54 #3
Jeg bruger både OneDrive og GoogleDrive. OneDrive giver gratis 5 GB og GoogleDrive 15 GB, mens Dropbox kun giver 2 GB uden betaling.

Ekstra plads kan selvfølgelig tilkøbes.

Dropbox blev for bøvlet, da jeg gerne vil have adgang til filer fra 2 Macs, 2 iPads og 2 iPhones. Dropbox har en begrænsning på antal enheder.

Så hvad er dit behov? Man behøver jo absolut ikke bruge alt bare fordi det findes.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. marts 2021 - 08:45 #4
jeg har valgt et microsoft365 abonnement, så jeg altid har kontorpakken opdateret på alle mine enheder, og der følger 1TB plads på onedrive med. Der har jeg så alt i billeder og dokumenter, så de kan tilgås fra alle enheder, hvor jeg end er - det er mit private område til deling mellem mine enheder og ikke andre (forhåbentligt).
Dropbox bruger jeg typisk til dokumentation, der skal deles med andre - fx skærmdump til forklaring på it-opsætning.
Googledrev har jeg pga min android telefon - men bruger det ikke.