Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2021 - 11:21 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

"lav tromle"

Det skriver min HP Laserprinter Pro MFP M176n.
Har søgt lidt på det og har fundet en tromle jeg køber.
Spørgsmålet her er om jeg kan bruge printeren uden den går i stykker hvis tromlen står af inden jeg får den nye?
Min kone arbejder hjemmefra og skriver en del ud her i corona tiden.
Kan man på en måde afhjælpe/ gøre tromlen bedre uden at skifte den, eller er det bare en sliddel som man kun kan skifte?
Vh 220661
Avatar billede hjolsen Ekspert
11. marts 2021 - 11:41 #1
Jeg kender ikke lige din printer , men på langt de fleste Brother printer kan man "nulstille" både toner og tromle - hvilket jeg ofte gør og først skifter når udskriften bliver dårlig !
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2021 - 11:46 #2
På din HP laser, er der ingen "fare" ved at den kører videre med advarslen i displayet. Den kan køre videre, og der skulle senere så komme endnu en advarsel som fortæller, at tromlen nu "er meget lav". Og selv derefter, kan du køre videre, indtil du selv mener at print resultatet er så dårligt, at det er tid at skifte.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2021 - 11:49 #3
#2 Tak for svar ebea
Kan jeg gøre tromlen "bedre" ved at gøre noget i printerens opsætning tror du?
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2021 - 12:58 #4
#3 - Nej, jeg mener ikke at den model, har nogen form for resetting af "drums". Men belært af erfaring, så kører både toner og tromle, ganske langt, efter at disse advarsler dukker op i displayet, og print menuerne.
I sidste ende, så er det jo profit ned i HP's lommer, jo hurtigere folk skifter, selvom det ikke er strengt nødvendigt. Og som du sikker selv ved, så tjenes pengene på toner og Tromler.

Når min egen HP Laserjet (anden model end din) melder at toner er lav, så kører jeg alligevel omkring 500 print derefter (almindelige blandede tekst og billedsider).
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2021 - 13:12 #5
#4 Ok tak for svar.
Vi kører også til print ikke er ok inden vi skifter toner
(også selvom konen's firma betaler for stumperne og toner til den ;-) )
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2021 - 13:39 #6
Tak for jeres svar :-)
Avatar billede ebea Ekspert
11. marts 2021 - 13:56 #7
#5 - Du er velkommen ;-)
Avatar billede Peter Guru
11. marts 2021 - 16:19 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2021 - 16:22 #9
Hej Peter
Tak for din video :-)
Så kan andre også se hvordan sådan en printer virker :-)
Avatar billede Peter Guru
26. marts 2021 - 13:45 #10
Hvis printeren er ny er HP tonerne kun fyldt 10 % og skal tidligt skiftes. Der er penge i skidtet, men køb altid originale tonere. Vi havde problemer med uoriginale tonere på jobbet og det var tit magenta toneren der "eksploderede".
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 13:48 #11
#10 Printeren her er fra 2014 og har altid kørt på originale tonere selvom det er dyrere i indkøb.
Har hørt en del problemer med de uoriginale og HP så det har jeg ikke villet prøve :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2021 - 13:49 #12
Tromlen er i øvrigt blevet skiftet og printer kører fint igen :-)