Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
10. marts 2021 - 10:45 Der er 7 kommentarer

Løbende backup

Backup af mine grafiske opgaver:
Pt sidder jeg og laver manuel backup på en ekstern harddisk ca 1xmånedligt.
Jeg har hørt at man kan få lavet sådan, at man automatisk får lavet backup, hver gang man laver nogle ændringer i det, man har på sin computer. Så gemmes det et eller andet sted i cyberspace.

Jeg vil gerne undersøge det nærmere men ved ikke hvad jeg skal søge efter og hvordan jeg laver en sådan løsning.
Er der nogen der kan hjælpe mig videre i processen?

venlige hilsner
Louise Sellebjerg
Avatar billede thomas_bk Ekspert
10. marts 2021 - 11:33 #1
Du skriver ikke om du bruger mac eller windows.
Er det windows skal du søge efter 'onedrive'
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
10. marts 2021 - 12:31 #2
Hej Thomas
Jeg sidder på en PC - med windows 10.
Louise
Avatar billede bsn Forsker
11. marts 2021 - 17:43 #3
Du kan bruge Synctoy...
Og lad harddisken sidde i, eller sæt den i inden backup starter...
Så kan du køre en opgave i det interval du vil...og starte Synctoy med en lille .bat fil...
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
13. marts 2021 - 07:59 #4
Hej bsn
Tak - jeg prøve at researche på youtube med det her Synctoy for ligenu er det noget jeg aldrig har stiftet bekendtskab med...  og ja indrømmet men det du skriver med en lille .bat fil etct.. det aner jeg absolut intet om.... så prøver at se om jeg kan finde nogle opklarende videoer med det... tak for hjælpen :-)
Louise
Avatar billede terry Ekspert
20. marts 2021 - 11:51 #5
Avatar billede bsn Forsker
18. april 2021 - 10:33 #6
#4
.bat fil = er en lille batch fil med lidt dos kode...

eks. Starte Synctoy fra Opgavestyring...
start "" "C:\Program Files\SyncToy 2.1\SyncToyCmd.exe" -R
pause
-R er den parameter, der kører alle oprettede backups i Synctoy...
Avatar billede Smilewithyou33 Juniormester
18. april 2021 - 17:49 #7
Ja se - der kommer jeg til kort.... forstår på ingen måde, hvad du skriver... desværre... aner ikke, hvad jeg skal stille op med det...

Louise