Avatar billede Torben Tronborg Praktikant
10. februar 2021 - 21:35 Der er 2 kommentarer

Hjælp til bedre og mere stabilt Wifi i hjemmet - Bruger Amplifi HD

Hej med jer

Jeg bor i et to plans hus hvor vi har lagt fiber ind. Selvom vi har en 1000/500 forbindelse via Fastspeed og bruger en Amplifi router med to MeshPoints, så oplever jeg stadig at forbindelsen er ustabil rigtig mange gang.

Skal siges jeg ikke har super meget forstand på opsætningen, men det er dog også rimelig plug and play.

Men er der nogen som ved hvordan man måske kan optimere, når vi får hurtigere net? Via app er vi koblet 10 enheder på, hvor en ene er meget gaming og den anden er meget spil med på ipad. Tænker bare 1000/500 burde være tilstrækkelig til at man har et både stabilt og hurtig internet.

Håber I kan hjælpe med hvordan jeg måske kan få en mere stabil og hurtig forbindelse.

/ Torben
Avatar billede Tobias1127 Novice
11. februar 2021 - 02:28 #1
Det er helt sikkert bare den trådløse del der driller... Kan være pga. murstensmure, isolering eller andet.

Jeg ville bruge kabel, hvor det er muligt (uanset om det trådløse fungerede fint eller ej faktisk), eller/og købe en ekstra mesh enhed.
Avatar billede castor Novice
03. marts 2021 - 09:49 #2
Tænker, der kan være mange ting i spil. Støj fra ældre cat5 kabler. Blutooth klienter tæt på routeren. Støj fra naboers netværk. Hertil kan man hente en wifi analyzer app og checke hvilken kanal man selv bruger og hvilke kanaler naboerne bruger. Der er placeringen af din egen router. Jo nemmere den har ved at se klienterne, jo bedre arbejdsbetingelser har netværket også. Måske du kan arbejde med, at nogle af dine klienter kører på 2.4 GHz og andre på 5 Ghz.