Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 22:13 Der er 10 kommentarer

Nulstillet Mac, men sidder fast har forsøgt med CMD+ALT+R!

Hej alle,

Jeg har en MacBook Air 2014 primo, som jeg i dag har valgt at nulstille pga pladsmangel. Jeg følger guiden på denne hjemmeside ihero.dk, hvor alt går fint.
Efter nulstillingen går det galt! Jeg logger ind med mit Apple-ID, hvor jeg derefter får af vide, alt går vel og jeg kommer videre.

Problemet er så, at jeg sad fast ligesom en anden havde gjort, hvor jeg gennem jeres hjælp fandt frem til at trykke CMD+ALT+R for at komme videre fra det. Den når til “installerer på “Macintosh HD” og så kokser det, hvor der står “Der var ingen pakker, der kunne installeres (...)”.

Så prøver jeg at slukke den og trykke de gyldne kommandoer “Cmd+alt+r”, men intet lykkedes.
Her kommer et kæmpe advarselstrekant med stort udråbstegn, hvor der under står “Apple.com/support - 5101F”. Denne fejl forsøger jeg at løse med at slukke og tænde og trykke CMD+ALT+R ved start af computeren, men lander altid her, hvor jeg ikke kan komme videre.

Jeg har internet, min computer lader og alt andet er ellers gået godt!

Hvad gør jeg?
Avatar billede INK Ekspert
08. januar 2021 - 22:27 #1
Her et par hurtige links
https://support.apple.com/da-dk/HT201314
https://discussions.apple.com/thread/252049292
https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-error-code-5010f-on-mac/

Du kan evt. være nødt til at indstillede oprindelig version af MacOS ved at bruge shift-alt-cmd-r
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 22:31 #2
Det forsøger jeg. Vender tilbage!
Avatar billede Anders Seniormester
08. januar 2021 - 22:40 #3
Lyder somom den ikke kań starte op på disken fordi du har ødelagt den version af Mac der lå på den.
En anden gang er der lettere måde at frigøre plads ;)

CMD+R starter på den interne disk, med alt gør den det fra nettet.
Hvis du starter på CMD+R eller med alt kan du slette disken og starte helt forfra. Det burde virke.
Hvis du bare trykker installer Mac så gør den bare det, uden at slette noget af det andet på disken.
Her er en guide:
https://mackabler.dk/blogs/139_lær-at-gendanne-din-mac-til-fabriksindstillin.html
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 23:32 #4
Ved brug af shift alt Cmd r røg hele mit styresystem så tilbage til 2010! Alle ikoner er retro og helt vildt gammeldags. Nu er jeg så igen helt lost og har prøvet alle kommandoer, som i har skrevet
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 23:34 #5
Og når jeg er røget så langt tilbage, så ligger der ingen nye opdateringer, så kan ikke installere mig frem til nyere look
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 23:45 #6
Den opdatering den kører hedder OS X Mavericks
Avatar billede Anders Seniormester
08. januar 2021 - 23:48 #7
Du kan bruge denne guide til at finde en opdatering:
https://mackabler.dk/blogs/261_Opdater-din-Mac-til-nyere-Mac-OSx.html
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 23:56 #8
Jeg kan ikke åbne det link på min computer - er min computer ødelagt pga den kommando?
Den er helt stenalderen😖

Undskyld for så mange spørgsmål, men Uhh det frusterende, når sen virkede pga udover pladsmangel før!
Avatar billede Emilia Poulsen Praktikant
08. januar 2021 - 23:58 #9
Cmd r vil den kun opdatere til den helt gamle
Avatar billede Anders Seniormester
09. januar 2021 - 00:13 #10
Tror du skal tage din Pc til en reperations butik:
https://mackabler.dk/sider/alle-mac-reparations-butikker-i-danmark-133