Avatar billede busk Nybegynder
23. januar 2000 - 16:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express

Nu har jeg installeret outlookxpress mailprogram. Men de fleste gange starter programmet slet ikke og de fleste gange må jeg trykke control alt delelte. eller musen "halter" afsted og alting kører langsomt. Hvorfor og kan der gøres noget???
Avatar billede silberbauer Nybegynder
23. januar 2000 - 17:05 #1
Lyder ikke sundt! Har du det samme problem når du surfer på nettet? Har du et internt modem? For så skal du tjekke om dit modem (sandsynligvis på en virtuel COM3-port) bruger samme IRQ som din museport (sikkert COM1). Ikke en sjælden fejl.

Hvis dette ikke er tilfældet så afinstaller OE og installer det igen.
Avatar billede busk Nybegynder
23. januar 2000 - 17:09 #2
har ikke det samme problem når jeg surfer. Bruger heller ikke IRQ. Prøver at afinstallere.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
23. januar 2000 - 17:22 #3
Selvfølgelig bruger du IRQ. (Ikke ICQ men IRQ - Interrupt Request). Det er et ID-nummer de enkelte enheder i maskinen bruger, når de skal kontakte processoren. Hvis to af dem konflikter opstår der problemer. Men hvis du ikke har problemer generelt, så er det ganske rigtigt ikke her fejlen skal findes.
Avatar billede busk Nybegynder
23. januar 2000 - 17:25 #4
ok, har ik specielt forstand på comp. ka du nok se. Men generelt har jeg ikke prob. Prøver som sagt at reinstallere tak for råd.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
23. januar 2000 - 17:36 #5
OK, held og lykke med det. Du kan evt. også få noget ud af at geninstallere IE5, hvis du har den på maskinen. Jeg mener, IE og OE deler en hel del filer.
Avatar billede busk Nybegynder
24. januar 2000 - 18:50 #6
Har prøvet at reinstallere både IE og OE. Stadig uden resultat.
Avatar billede silberbauer Nybegynder
24. januar 2000 - 19:35 #7
Ærgerligt.
Avatar billede ds-zim Nybegynder
28. januar 2000 - 15:13 #8
Mange belaster deres Windows startup mesterligt og med minimal RAM til rådighed, vil hele GUI'n(Graphical User Interface) blive sløv som bare F£@$€[.
Sørg for så vidt muligt at have minimalt indhold i mappen startup, og et minimum af programmer kørende i baggrunden.
Godt nok påstås det at Windows kan multitaske, men jeg har endnu ikke oplevet at det bliver gjort ordenligt :(
Måske ville det hjælpe med en almindelig oprydning/defrag af registreringsdatabase & harddisk. Typisk kører Windows bedst med min. 20% fri plads på system disk.
Held & Lykke :)