Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
29. august 2001 - 10:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ADS vs. DNS

Jeg har netop installeret en Windows 2000 Server og konfigureret Active Directory Services på den. Dette indebar, at installere DNS-serveren, hvilket er fint med mig, da jeg også skal bruge den. Problemer er bare, at DNS-serveren tror den er en root-server og giver derfor ikke mulighed for at angive en forwarder til adresser den ikke kender, ligesom den ikke har en liste over andre rootservere.

Dette er ret skidt, da det forhindrer mine brugere i at komme i kontakt med websider, medmindre jeg har opsat dem i DNS-serveren...

Har nogen et forslag til, hvor jeg får DNS-serveren til at blive en alm. DNS-server og ikke en rootserver?
Avatar billede trille Nybegynder
29. august 2001 - 11:19 #1
Lad mig lige forstå dette rigtigt... Du kan ikke klikke feltet \"Enable forwarders\" af, under \"Properties\" og fanebladet \"Forwarders\"?

Claus
Avatar billede dr.m Nybegynder
29. august 2001 - 12:18 #2
AD depends on DNS so you MUST have it

The DNS administration is a bit different then from NT, yo udefine forwarder by right clicking the domain on the left side
Avatar billede svein Nybegynder
29. august 2001 - 13:22 #3
Avatar billede hyldsgaard Nybegynder
29. august 2001 - 13:29 #4
Tak for det... det var jo lige det, der skulle til... :o)