Avatar billede Blondie Novice
27. september 2020 - 07:23 Der er 5 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar

Hejsa

Jeg skal desværre skilles fra min dejlige Toshiba, og idet de ikke længere laver alm. maskiner, skal jeg nu ud i ingenmandsland - det er her, jeg håber, at I hjælpe mig.

Jeg har flg. behov:
Minimum 15.6" skærm, gerne 17 hvis muligt
Min. 512 GB SSD
Min. 8 GB RAM
Numerisk tastatur

Pris max 5000 kr.

Jeg har forsøgt at finde både no gos og anbefalinger, der er to gengangere indefor "eksperterne anbefaler":
Lenovo IdeaPad S145-15IWL
Acer Aspire S5

Men, hvad med HP, Lenovo generelt eller er der andre mærker, I tænker, jeg skal se nærmere på?

Intel frem for AMD? Jeg har altid haft Intel, men kan se, at der er en del AMD på markedet. Jeg har en bekendt, der gør sig indenfor webdesign, han siger, at AMD er hurtigere, men brænder hurtigt sammen, så jeg er i tvivl om, hvorvidt, jeg skal holde mig til Intel?

Hvis jeg køber og tilslutter en USB Type-C Docking Station - kan de nye netkort så køre med LAN - selv om de tilsyneladende kun er et wifi kort?

Det blev et langt indlæg, undskyld.
På forhånd, tak for lån af jeres tid.
Avatar billede Blondie Novice
27. september 2020 - 17:27 #2
@Ink
Tak for links, jeg er ikke klar over, hvorfor du sender gamermaskiner - er det fordi, det også er gode arbejdsmaskiner?
Vivobook har fået virkelig dårlige anmeldelser, har du gode erfaringer med den?
Avatar billede INK Ekspert
27. september 2020 - 17:42 #3
Du skriver ikke lige hvad du skal bruge den til. Ved at søge på skærmstørrelse, 8 GB ram og 512 GB SSD fik jeg eksempelvis ovennævnte maskiner, der også har numerisk tastatur. Prisniveau 5000,-. Jeg har tidligere haft ASUS, som jeg var tilfreds med, men har ikke erfaring med nogen af de nævnte.

Hvis du ud over ovennævnte specifikation også skriver, hvad du skal bruge den til, så kan andre måske rådgive bedre.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
28. september 2020 - 06:30 #4
Når du på et tidspunkt har bestemt dig til, hvilken maskine du ønsker.
Så kan du for dit "beskedne" budget på 5.000,- komme en del længere ved, at finde maskinen her https://www.refurb.eu/da-dk