Jeg sidder og rydder lidt med en alkohol dagbog hvor man kan taste hvilken type alkohol, antal, også regner den genstande ud.
Nu vil jeg gerne have at den skal kunne tage den data og lægge ind på en kalender som så udregner hvor mange genstande man har drukket på en uge.
Men kan ikke lige finde ud af hvordan den kan gøre det.
Som I kan se på billede, så er den øverste del der man taster data'en ind også skal den så kunne tilføje genstandene til datoen som er valgt via vlookup.
Det skal plusse med et allerede eksisterende tal.
Hvordan regner jeg mig lige ud af det her problem :)???
Mit problem har ændret sig lidt, jeg har fået den til at gemme hver linje i et sheet for sig, mit spørgsmål er nu hvordan får jeg den til at tage alle linjer med en specifik dato og kopier og lægge dem samme for så at sætte det ind i min kalender.
Bør den ikke løbende summere de sidste 7 dage? således at du ikke søndag drikker 5 og mandag 6 og stadig holder dig fint under vejledningen :-)
Hvad mener du med "sætte det ind i min kalender"? Hvad bruger du som kalender? Excel kan ikke selv skrive over, men vba ville kunne hjælpe hvis det f.eks. er Outlook.
Jeg ville nok lave et ark hvor jeg bare tastede dernedad: Dato - Situation - Alkoholtype - Antal - Osv - Yderst til højre en formel"=ÅR(A1)&"-"&ISOUGE.NR(A1)" der beregner år og ugenummer f.eks. 2020-36. Og så i et andet ark lave sum.hvis pr. uge.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.