Avatar billede Mickger Mester
16. september 2020 - 10:38 Der er 8 kommentarer

Data fra form til dato

Hej E!

Jeg sidder og rydder lidt med en alkohol dagbog hvor man kan taste hvilken type alkohol, antal, også regner den genstande ud.

Nu vil jeg gerne have at den skal kunne tage den data og lægge ind på en kalender som så udregner hvor mange genstande man har drukket på en uge.

Men kan ikke lige finde ud af hvordan den kan gøre det.

Som I kan se på billede, så er den øverste del der man taster data'en ind også skal den så kunne tilføje genstandene til datoen som er valgt via vlookup.

Det skal plusse med et allerede eksisterende tal.

Hvordan regner jeg mig lige ud af det her problem :)???
Avatar billede Mickger Mester
16. september 2020 - 10:39 #1
Avatar billede Mickger Mester
16. september 2020 - 16:21 #2
Mit problem har ændret sig lidt, jeg har fået den til at gemme hver linje i et sheet for sig, mit spørgsmål er nu hvordan får jeg den til at tage alle linjer med en specifik dato og kopier og lægge dem samme for så at sætte det ind i min kalender.
Avatar billede kim1a Ekspert
16. september 2020 - 20:27 #3
Bør den ikke løbende summere de sidste 7 dage? således at du ikke søndag drikker 5 og mandag 6 og stadig holder dig fint under vejledningen :-)

Hvad mener du med "sætte det ind i min kalender"? Hvad bruger du som kalender? Excel kan ikke selv skrive over, men vba ville kunne hjælpe hvis det f.eks. er Outlook.
Avatar billede Mickger Mester
17. september 2020 - 08:35 #4
Bare glem det med kalenderen, vil bare gerne have den skal opsummere hver 7 dag, som du skriver.
Avatar billede Bjørn Mester
20. september 2020 - 18:25 #5
Hej Mickger

I D13 skrives =sum(C7:C13) og denne formel kopieres nedad så langt du lyster.
Dvs. i D14 bliver det =sum(C8:C14) osv.

Mvh.
Bjørn
Avatar billede Mickger Mester
21. september 2020 - 09:06 #6
Hej Bjørn
Jeg har lavet lidt om på arket. så det ser sådan her ud.
Når man trykker Gem, så overfører den linjen med dataen til Gemte Poster.

Så jeg prøver at nogle celler som kan sorter linjerne efter uge nummeret.

https://drive.google.com/file/d/1z4T6UYs20xwS6419RPtmOWn-lOTzud32/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1Mt2kAVFu9gEsBiF0NgUFvovZppuNsJQE/view?usp=sharing
Avatar billede Bjørn Mester
26. september 2020 - 18:11 #7
Hej Mickger

Jeg ville nok lave et ark hvor jeg bare tastede dernedad: Dato - Situation - Alkoholtype - Antal - Osv - Yderst til højre en formel"=ÅR(A1)&"-"&ISOUGE.NR(A1)" der beregner år og ugenummer f.eks. 2020-36.
Og så i et andet ark lave sum.hvis pr. uge.

Mvh.
Bjørn
Avatar billede Bjørn Mester
04. oktober 2020 - 16:53 #8
Hej Mickger

Virkede det eller skal der noget andet til???

Bjørn