Avatar billede Asky Forsker
15. august 2020 - 10:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

irriterende meddelelser

På min Samsung S7 får jeg en lang række meddelelser, jeg ikke er interesseret i. De dukker op i baggrunden. Foruden  diverse tilbud fra "damer" kommer der især meddelelser fra disse to websteder:  Chrome laktofketharma.pro og
Chrome premiumbros.pro. "tjek din telefon nu", "dine data er i fare" osv. Når jeg trykker på Fjern, bliver de slettet, men et øjeblik efter er der kommet ind igen. Naturligvis reagerer jeg ikke på dem, men har tjekket virusbeskyttelse mm på telefonen og der er ikke noget i vejen! Hvordan slipper jeg for disse meddelelser?
Avatar billede Slater Ekspert
15. august 2020 - 10:13 #1
Endnu et offer for Notifications API'en. En af de værste opfindelser i browsere i nyere tid, i hvert fald på den måde det er implementeret.

Start Chrome, gå ind i indstillinger, vælg Notifications (eller noget tilsvarende på dansk) og scroll ned i listen til du finder de sites, du ikke vil have notifikationer fra. Slå dem fra. Eller slå Notifications helt fra, hvis du ikke er interesseret i dem overhovedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2020 - 10:19 #2
Enig i #1 :-)
Avatar billede Uvanga Ekspert
15. august 2020 - 11:52 #3
Jeg har selv haft samme problem. Fik også tilbagemelding fra Slater, og gjorde som han anbefaler. Det hjælper, så nu er jeg fri for disse popup`s 👌
Avatar billede Asky Forsker
15. august 2020 - 20:22 #4
Mange tak til Slater. Det virkede! Jeg slog alle Notifications fra, så nu er problemet helt væk. Jeg har flere browsere på min telefon, Foruden Chrome har jeg også Samsung Internet og Opera, men det er øjensynlig kun Chrome, der har Notifications. Fant ihvertfald ikke nogen ved de andre browsere. :-)