Avatar billede morpheous Nybegynder
28. august 2001 - 23:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af traffic på switch

Hej

Jeg har en ADSL forbindelse (gør det selv pakke, dvs. ingen router). Jeg har en 5 ports switch, 4 dynamiske ip-adresser, og 4 pc\'er koblet på. Jeg vil gerne have et program der kan overvåge alle 4 pc\'er og se hvor meget trafik (kb/sek) de forskellige pc\'er tager, både modtage og sende, og hvornår de gør det. Jeg har ledt efter et \"sniffer\" program, men har ikke fundet noget jeg kunne bruge.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. august 2001 - 00:00 #1
Avatar billede snowball Novice
29. august 2001 - 00:01 #2
Hvis din switch understøtter SNMP, så kan du bruge MRTG til det. Læs mere på http://people.ee.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/ om MRTG, og du kan se et eksempel på http://snowbie.adsl.dk/mrtg/soenderbronx.html

Snowball
Avatar billede morpheous Nybegynder
29. august 2001 - 10:33 #3
Iris prøvede jeg i går, måske gjorde jeg noget forkert, men udmiddelbart syntes jeg ikke den opfyldte mit behov.

MRTG kender jeg godt, men jeg er ikke sikker på min switch understøtter SNMP (skal lige tjekke) dog synes jeg at MRTG er en smule svær at sætte op.