Avatar billede Lars8960 Mester
23. juli 2020 - 00:44 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

To ASUS skærme til én PC

Jeg vil gerne vise de to skærme, hvor skærmene delt viser henholdsvis venstre og højre skærmbillede. De to dele skal således vise ét helt skærmbillede.

1: Skærm 2 vises til venstre og skærm 1 til højre. Jeg har forsøgt at ændre numrene på disse to skærme men jeg kan ikke finde ud af dette.

Jeg ønsker at have min ASUS VK 278Q som den venstre del da den har et kamera indbygget. Til højre vil jeg så anvende det netop indkøbte ASUS VG 278Q, der ikke har et kamera indbygget.

2. Når jeg højreklikker på en skærm for at se "skærmindstillinger", kan jeg blandt andet vælge enten "dubler disse skærme" eller "udvid skærmene". Men uanset mit valg bliver resultatet i begge tilfælde "dubler disse skærme".
Hvordan kan jeg få fat i visningen "udvid skærmene"?
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2020 - 01:08 #1
hvad bruger du af kabel til dine skærme??
Avatar billede Lars8960 Mester
23. juli 2020 - 12:55 #2
Jeg benytter et DVI kabel til skærm VK278Q og et HDMI kabel til VG278Q. Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal anvende samme type forbindelse til begge skærme. Har et ekstra DVI kabel og vil derfor anskaffe et stik der giver mig mulighed for at forbinde DVI til Display porten, så VG278Q også bliver tilsluttet til en Display port.
Begge skærme er sluttet til NVIDIA GeForce RTX 2070.
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2020 - 17:23 #3
tryk windows tast + P og vælg udvid så skulle det virke
Avatar billede Lars8960 Mester
23. juli 2020 - 17:28 #4
Nu er begge skærme forbundet fra NVIDIA GeForce RTX 2070 med DVI kabler. Og nummereringen af de to skærme er som ønsket: nr 1 til venstre og nr 2 til højre.
Desværre kan jeg ikke få skærmbilledet: "Udvid skærmene". Jeg kan kun få følgende "Vis kun på 1", "Vis kun på 2" samt "Dubler disse skærme".
Hvordan kan jeg få vist "Udvid skærmene"?
Avatar billede Lars8960 Mester
23. juli 2020 - 17:51 #5
Tak til Puren for kommentarerne!
Jeg regnede faktisk med at baggrunden blev delt i to stk og således vistes på de to skærme som ét billede.  Men dine anvisninger er perfekte.
Avatar billede puren Ekspert
23. juli 2020 - 17:59 #6
nåå den vej rundt det kan windows ikke men DisplayFusion skulle kunne det