Avatar billede Lisa Praktikant
07. juli 2020 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Microsoft C5 2008 filen med alle mine data fra 01012011 og frem er pist væk

Hvad hedder filen, der opbevarer mine data /
Hvad skal jeg lede efter og
Hvordan får jeg dem indlæst i programmet igen?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
07. juli 2020 - 22:54 #1
Davs,

Normalt hedder den første datafil som dannes af c5  'c5data.dat'

Prøv og søg efter den

MVH
Peter Agger
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
07. juli 2020 - 23:19 #2
Når/hvis du finder filen skal den ikke indlæses, men blot placeres i C5's datafolder.  Hvis du vil gøre det nemt for dig selv, så lav en mappe i roden af et drev og placer alle filer som hører til C5 i samme mappe - altså både programfiler od datafiler.

C5 2008 var den første C5 version hvor datamappen og programmappen var adskildt.  Lidt efter hvordan din installation er lavet kan det variere.  Hvis det er en grundinstallation fra C5 medie, vil alle dine data ligge i en folder som hedder 'Program data'.  Denne mappe er normalt en skjult mappe, så gå i kontrolpanelet og slå visning af skjulte mapper til.

Der skulle din datafil gerne ligge.

Programmer vil ligger under Programmer (x86).
MVH
Peter Agger
Avatar billede Lisa Praktikant
07. juli 2020 - 23:53 #3
Tusind tak Peter. Har fundet ProgramData og filen deri, men den fil har endnu færre kb end den jeg havde fundet andet sted.
Der ligger også en C5data.DMO fil, som ser ud til at indeholde en stor mængde data. Har du en ide om, hvad der kan ligge i den?
BH Lisa
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
08. juli 2020 - 07:13 #4
Morgen,

DMO filen er simpelthed C5's demodata.  Det er set at nogle også anvende denne datafil i drift. Prøv og skift regnskab til DMO filen og se hvad den indeholder.

Hvad skete der forud for at din datafil forsvandt ?

MVH
Peter Agger