Avatar billede coda Praktikant
19. juni 2020 - 16:01 Der er 1 kommentar

Privat anonym samtale på mobil

Hej.

Ville have spurgt om dette på mobilside.dk, men de har tilsyneladende lukket deres forum siden jeg var der sidst. Håber der er trafik nok her til den slags spørgsmål.

Jeg har brug for at snakke privat i mobil. Samtidig med man ikke kan se hinandens numre.

Har på Google Play fundet app'en "Wickr me".
Den skulle efter opsætning gøre det muligt at tale sammen uden man kan se hinandens telefonnumre, plus krypteret samtalen.

Kan nogen bekræfte det? Hvor sikkert er det?

Kender du anden app der kan det samme som du kan stå inde for, tager jeg også gerne mod anbefalinger.

På forhånd tak.
Avatar billede puren Ekspert
19. juni 2020 - 16:34 #1
wickr me køre den gode security by obscurity model

så er det sikkert MÅSKE

ingen ved det da de ikke vil ud med hvad sikkerheds model de anvender, der er udlovet 100.000$ til den er kan bryde sikkerheden, penge som ikke endnu er udbetalt men det er jo ikke ens betynde at den ikke er brudt, det betyder jo bare at den er hvis en cracker har fundet et hul ser han/hun flere penge et andet sted fra som eksempel NSA/BND/FSB/PET for at nævne nogle