Avatar billede HrJensen12 Juniormester
30. maj 2020 - 13:03 Der er 2 kommentarer

Privatiser dit windows 10

Hej alle

Jeg er begyndt at se ned i hvordan det er muligt at disable så meget tracking fra windows 10 som muligt.

Noget tyder på at manuel ændringer bliver nulstillet efter nye opdateringer og har derfor fundet følgende programmer til at kunne gøre det nemmere for en fremadrettet for ikke at dele ud af ens private data til windows (måske naivt når windows sikkert kan følge med i alt alligevel :) )

Any ways jeg har fundet følgende programmer til at gøre det nemmere

WPD -The real privacy dashboard for Windows
&
O&O ShutUp10

Nogen der kan anbefale det ene frem for det andet eller måske bruge begge på samme tid?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. maj 2020 - 17:17 #1
Prøver selv at begrænse hvad der gives tilladelse til i Windows 10. Indstiller selv manuelt og tjekker jævnligt de private indstillinger. Har i sjældne tilfælde oplevet de er blevet ændret. Min version af Windows 10 er rippet for de pre installerede programmer man kan fjerne med Powershell.  Jeg har prøvet OO Shutup men droppede den da jeg fik problemer med boot efter jeg havde justeret derinde. Den anden du nævner kender jeg ikke.
Avatar billede Jhja Seniormester
31. maj 2020 - 00:19 #2
Kender ikke de to programmer. Jeg bruger Spybot Anti-Beacon som jeg næsten har glemt jeg har.