Avatar billede Rikke Praktikant
25. maj 2020 - 13:24 Der er 6 kommentarer

PDF-links skal åbne i ny fane via wordpress

Hej
Jeg troede ellers lige at jeg havde fået løst mit problem, men nu må jeg alligevel give fortabt. Overskriften lyder mærkelig og kategorien, ved jeg ikke hvad jeg skal kalde... jeg prøver at forklare;

- Jeg har lavet en folder i Word, hvor der er en del links. Disse links er alle gemt som 'Sidestandard (nyt vindue)' under destinationsramme.

- Jeg gemmer dokumentet som PDF.

- Jeg udgiver PDF på min WP-hjemmeside ved hjælp af 'PDF Poster'-plugin. Alt ser så smukt ud..

- ..MEN når jeg nu klikker på diverse links, åbnes de ikke i nyt vindue. (Man skal selvfølgelig bare klikke på pil tilbage, så kommer man fint tilbage til sidetallet, man var kommet til i PDF´en, men det dur ikke af hensyn til mine brugere.)

- Jeg har installeret pluginnet: Open External Links in a New Window, bare for at prøve ét eller andet. Det virker ikke.

Er det monstro overhovedet muligt at gøre dét, som jeg gerne vil have, eller skal jeg glemme det?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. maj 2020 - 14:12 #1
Et almindelig link tag kan det gøres via.
target ="_blank"
Avatar billede Rikke Praktikant
25. maj 2020 - 14:31 #2
Og jeg er desværre lost.
Kender ikke udtrykket ‘link tag’. Er det noget jeg skal skrive i selve linklinjen i det oprindelige word-dokument på hvert link?
Beklager mine amatørskills!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
25. maj 2020 - 14:39 #3
Avatar billede Slater Ekspert
25. maj 2020 - 15:17 #4
@Rune1983: Det har ikke nogen relevans, når det er links inde i en embedded pdf.

Det ser dog ud til at PDF Poster (som jeg ikke kender, da jeg ikke bruger Wordpress selv) laver det om til html, jævnfør demoen her: https://bplugins.com/demo/default-pdf-viewer/
- Men stadig ikke noget man selv har kontrol over.

@Rikke: Hvis det kan lade sig gøre, vil det sandsynligvis være en indstilling for PDF Poster. Hvis det ikke findes, bliver det svært.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
26. maj 2020 - 07:09 #5
@Slater ... tror jeg misforstod problemet så. (Skimtede hvis også kun selve opslaget). Læste ikke det var når man trykker på links inde i PDF filen.
Avatar billede Rikke Praktikant
26. maj 2020 - 09:21 #6
Jeg takker for svarene.
Ærgerligt at der alligevel ikke fandtes en løsning, men rart at jeg kunne spørge hér.
/Rikke