Avatar billede Eviemay Novice
15. maj 2020 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

apps til forældrekontrol?

Jeg kan se mine børn bruge deres smartphones meget, og jeg er lidt bekymret. Jeg ved, at der er mange svindlere online og ønsker ikke, at mine børn skal være involveret i et sådant spørgsmål.

så du kender nogen gode apps til forældrekontrol?
Jeg har valgt Android, men jeg synes, apps til IOS kan også være relevante
Avatar billede finb Ekspert
15. maj 2020 - 13:27 #1
:) ""gode apps til forældrekontrol"" -
-jeg troede, det var børnene, du ville kontrollere :)
Spøg tilside, det kan klares med
god opdragelse og besked til børnene om, at
de selv tager ansvar for deres liv.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. maj 2020 - 15:25 #2
på min android 10 (Nokia, android one), så Indstillinger, Digital balance og børnesikring, scroll ned, og konfigurer børnesikringen.
Primært skal kun nødopkald være muligt 23:00 - 06:30 , og så kan den sikkert en masse mere - men har ikke selv unger i den målgruppe, så kender ikke mere til det.
Det styrer hele telefonen, og ikke kun en app, der kører for sig selv (og som ikke kan lukke andet ned)
Avatar billede puren Ekspert
17. maj 2020 - 16:27 #3
som #1 siger Det kan klares med god opdragelse og besked til børnene om, at
de selv tager ansvar for deres liv. og kan de ikke forså det så er de ikke gamle nok til at have en mobil/computer

Det er jo ikke en ret at børn/pre-teens/teens skal have en computer/mobil hverken i grundloven, FN eller andet sted.

men jeg kan da godt forstå forældres lyst til at beskytte deres små blåøjet horeunger mod nettets mørke sider og farlige steder, og der er satme mange af dem. men uanset hvordan man vender og drejer billedet så kommer man tilbage til hvad #1 sagde. Det kan klares med god opdragelse og besked til børnene om, at
de selv tager ansvar for deres liv.
Avatar billede Eviemay Novice
18. maj 2020 - 10:49 #4
Tak for dine forslag. Og selvfølgelig ved jeg, hvor vigtigt det er at være en ansvarlig og sympatisk forælder, der taler med barnet og lære dem, hvordan man er en god person. Jeg har prøvet, og jeg arbejder altid på det. Men du ved, der er stadig nogle paranoide tanker i mit hoved. Bare fordi jeg ved, hvor farligt Internettet kan være, især for mindreårige børn.
Jeg ved, at det kan lyde som "black mirror", men jeg overvejer stadig en app, der kan hjælpe mig med mine problemer. For eksempel fandt jeg denne artikel på https://www.mspy.com/wifi-networks.html om den app, der kan kontrollere brugen af internet. Jeg har ikke besluttet det endnu, men jeg tror, jeg kan prøve det?
Mener ikke at spionere på mit barn eller se deres beskeder, men vil være sikker på, at de ikke bruger mistænkelige websteder eller programmer.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2020 - 11:30 #5
Den giver ikke det, du forventer. Den viser bare, hvor barnet har været på wifi (fx navnet på skolen wifi) og har ikke andre data.
For at styresystemerne kan være stabile på telefoner, så er alle apps kørende i en sandkasse for sig selv - dvs en app ved ikke, hvad de andre laver eller bare hedder. Der er reelt kun den forældrekontrol, som er indbygget i Android og ios.