Avatar billede hemmingkondrup Praktikant
02. maj 2020 - 10:31 Der er 6 kommentarer

Åbne Pc uden PIN kode

Min Stationære forlanger pinkode for at åbne, men den PIN kode jeg altid har brugt, får beskeden forkert. Jeg har prøvet andre koder jeg kan huske, men hele tiden forkert kode.
Kan nogen fortælle mig hvordan jeg kan åbne Computeren uden kode.
Mvh. Hemming Kondrup
Mail : hemming.k@mail.dk
Avatar billede INK Ekspert
02. maj 2020 - 11:21 #1
Ved login er der ofte to muligheder: Enten password eller pin-kode. Check lige om du måske anvender din pinkode på billedet for password.
Avatar billede Poko1 Ekspert
02. maj 2020 - 11:50 #2
Har den været rigtigt lukket ned?
Er du online?
e der andre muligheder?
https://ibb.co/3zTbQ3g
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. maj 2020 - 13:57 #3
Kan det være numlock der ikke er slået til ? - prøv eventuelt med tallene over bogstaverne. Hvis du har pinkode har du nok være logget på med en microsoftkonto (med password) - det bør du kunne igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2020 - 22:30 #4
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2020 - 00:28 #5
Det lyder desværre den uendelig forkert adgangskode, uanset om det er sikkerhedskode eller almindelig adgangskode.
Og der er hellere ingen mulighed for rette det ved fejlsikret tilstand med netværk. Eller når man prøver opstarts reparation, eller gendannelse for tidligere tilstand vil ikke gavne, da der er allerede korruption måske i forbindelse med operativ system opgradering fra tidligere operativ system. Om dette er Win 7 til Win 10, eller tidligere version af Win 10 til nyere Win 10 er ikke væsentlig.
Du kan måske ved hjælp af usb, starte ultra kompakt operativ system fra den og overføre dine data til ekstern back-up hdd, så du kan redde dine data, medmindre det allerede er, vil anbefaling være, at hente seneste OS fea Ms download Win 10 og lave usb installations-medium on foretage ren installation eller opgradere igen, måske vil du blive spurgt om man gerne vil beholde data her.

Held og lykke. Hopper af tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2020 - 18:25 #6
Er du kommet videre Hemming?