Avatar billede Marc Jensen Juniormester
18. april 2020 - 21:48 Der er 1 kommentar

kalibrering sigma objektiv

Hej der ude, jeg har lige modtaget sigma 18-35mm f/1.8 sammen med en sigma dock da jeg vidste at den skulle kalibreres. jeg har kigget på guides og prøvet at finde ud af om den skal være på AF eller MF, også prøvet og finde ud af hvor lang væk min sensor skal være fra det den skal fokusere på. mit problem er at der er 16 forskellige fokus som jeg gerne vil justere på. enten så fatter jeg det bare ikke.. jeg satte mit kamera op 28cm fra target for at justere den første focus på 18mm zoom, resultatet var front focus så jeg gik ind i dock og justeret det med 10 men kan ikke se nogle ændring
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
19. april 2020 - 09:19 #1
Uden på nogen måde at skulle gøre mig klog på Sigma objektiver (har aldrig arbejdet med dem) - hvad med denne vejledning: https://www.youtube.com/watch?v=WYFmuughAwc