Avatar billede Xerex Juniormester
14. april 2020 - 13:08 Der er 3 kommentarer

sum af tider med betingleser

Hej

Jeg har i nedenstående link en excel fil hvor jeg ønsker at summere de "stop tider" der har samme årsag og er i samme måned.
Der er 3 faneblade hvoraf jeg ønsker hjælp til formlen der kan summere disse tider og med nævnte betingelser.

På forhånd mange tak.

https://we.tl/t-WvBnIdmmK1
Avatar billede store-morten Ekspert
14. april 2020 - 14:08 #1
Hej
Jeg har tilføjet en kolonne på Start-Stop til måned.
Jeg har tilføjet en kolonne på Jan og Feb til udregning.
Jeg har konstateret der regnes forkert !!! Men har set tider, med dato, på enkelte Varigheds tider, er det en fejl ? (markeret med rødt)

Håber det er rigtigt :-)
https://www.dropbox.com/s/s9tybbqgu4x4gdo/Test_3.xlsx?dl=0
Avatar billede Xerex Juniormester
14. april 2020 - 14:23 #2
Hej Store morten

Tak for hjælpen ser fint ud.
Er det muligt at undgå tilføjelsen af den ekstra kolonne i "start stop reasons" fanen ?

Jeg vil bruge en template hvor jeg importerer data i, så ville være super hvis jeg kunne undgå at skulle lave tilføjelser, men altså bruge de "rå" data og beregne tiderne.

Ser frem til dit svar.
Avatar billede store-morten Ekspert
14. april 2020 - 15:22 #3
Formlerne bliver ikke så kønne :-)

=SUM.HVISER('Start stop reasons'!C:C;'Start stop reasons'!A:A;">=01-01-2019";'Start stop reasons'!A:A;"<01-02-2019";'Start stop reasons'!B:B;'Jan-2019'!D2)

=SUM.HVISER('Start stop reasons'!C:C;'Start stop reasons'!A:A;">=01-02-2019";'Start stop reasons'!A:A;"<01-03-2019";'Start stop reasons'!B:B;'Feb-2019'!D2)

https://www.dropbox.com/s/p7jisb6hz54wv7s/Test_4.xlsx?dl=0