Avatar billede phillp Novice
09. april 2020 - 11:44 Der er 14 kommentarer

administrator deaktiveret

Hej
Jeg sidder fast i opstarten på ''log på'' skærmen i windows 10. Den skriver at min konto er blevet deaktiveret og at jeg skal kontakte min systemadministrator? jeg har haft problemer ved at min konto er blevet til en gæstekonto på en mystisk vis og jeg googlede mig så lidt frem til at jeg kunne prøve at genstarte i fejlsikret tilstand. det har jeg gjort og nu er jeg her.... hjælp
jeg kan slet ikke komme ind på computeren da jeg ikke kan logge ind
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2020 - 12:07 #1
Hvis du trykker på skift knappen og nede i hjørnet vælger genstart pc skulle du komme i en recovery skærm hvor du kan vælge fejlsøgning og så gå i avancerede indstillinger. Herinde kan man gendanne systemet til en tidligere dato med systemgendannelse. Har du prøvet dette?
Avatar billede phillp Novice
09. april 2020 - 12:10 #2
Det prøver jeg lige. håber det hjælper
Avatar billede phillp Novice
09. april 2020 - 13:27 #3
Hej igen
jeg har prøvet det du skrev, men computeren har nu stået i over en time med sort skærm og det undre mig lidt. Er det helt normalt eller hvad?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2020 - 13:53 #4
Hvordan forløb det?
Kom du i ind bag systemet?
Synes den burde været kommet videre umiddelbart, men er der en form for aktivitet ville jeg ikke lukke ned. Og den helt sorte skærm er ikke normalt.
Avatar billede phillp Novice
09. april 2020 - 14:01 #5
Jeg kom ind præcis som du beskrev og valgte så systemgendannelse og så gik skærmen ligesom ud. computeren køre stadig der er gang i blæseren og der er stadig lys i mit tastatur og headset men skærmen er bare sort
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2020 - 14:03 #6
Kom du ind så du kunne vælge en dato eller lukkede den før?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2020 - 14:20 #7
Har du flere skærme på? Jeg har oplevet at under boot så kan billedet være på hdmi stikket som mit tv er koblet på. Men ved ikke om du har mulighed for at undersøge dette? Kører den systemgendannelse uden du kan se det kan det skade at afbryde processen.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2020 - 14:34 #8
Hvis det første forslag skulle glippe, så kan du forsøge, at boote op på Windows installations værktøj, og vælge reparer.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2020 - 14:36 #9
PS. på en USB stick.
Avatar billede puren Ekspert
09. april 2020 - 14:48 #10
der er mange måder at komme uden om det problem på...  men at gendanne systemet er ikke den første jeg ville bruge..

jeg havde brugt et værktøj til at få aktiveret administrator kontoen
logget ind som administrator
løst problemer som jeg havde med mine normale bruger
log ud som administrator
log in som bruger
deaktiver administrator

værktøjet findes her http://www.chntpw.com/guide/
det siger det også¨kan skifte koden på en bruger men har aldrig fået det til at virke
Avatar billede 220661 Ekspert
09. april 2020 - 14:58 #11
#10 Siden her https://www.lifewire.com/offline-nt-password-and-registry-editor-review-2626147 fortæller at programmet her kun virker til "local password only", inkluderer det så administrator koden?
Der et andet program også til at resette/fjerne login koder. https://supportpcogandet.dk/fjern-kode-med-lazesoft-recovery-suite-home-edition/
Avatar billede phillp Novice
09. april 2020 - 14:59 #12
Tak til jer 2 andre det prøver jeg hvis det andet ikke virker.
til det første så nej jeg kunne ikke vælge noget den gik i sort med det samme.
Jeg har kun en skærm tilkoblet. tænker jeg vil lade stå resten af dagen og vente med at gøre noget til i morgen eller i aften for lige at se om der kommer gang i den. jeg vil helst ikke risikere at skade computeren
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2020 - 15:10 #13
Du kan ikke ad den vej skade selve computeren.
Hvis du har vigtige data du vil sikre, så gå i Windows via en Linux på USB.
For eksempel Linux Mint, som ligner Windows meget, så den er nem at bruge.
Du kan kopiere data ud på en anden USB, så hvis Windows går helt galt, kan du starte forfra med en ny frisk nstallation.
https://linuxmint.com/edition.php?id=267
Vælg Danmark.
Avatar billede puren Ekspert
09. april 2020 - 16:20 #14
#11 ja det virker på lokale bruger af computeren og administrator er lokal bruger af computeren.

nej har du lavet en online konto virker det ikke(ej testet) på den bruger men omvendt der er vel heller ikke nogle der er så stor en klaphat at gøre dette