Avatar billede tumlehund Nybegynder
28. august 2001 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

98 og RAID

Jeg har pt. nogle problemer med min computer: den fryser! Det sker ret tilfældigt, f.eks. når jeg læser e-mail, spiller AoK osv. Jeg har installeret win2000.

Nu vil jeg så gerne prøve at installere win98SE for at se om problemet eksisterer der. Hvordan gør jeg lige det, når mine hardiske kører striping på min Highpoint RAID controller???

Jeg har forsøgt at boote med win98SE CD-ROM\'en og starte installationen derfra, men installationen stopper bare på et tidspunkt (inden filerne er kopieret).

Jeg har også prøvet at boote med en diskette og så starte installationen fra HD\'en - men efter jeg har har startet install.exe sker der intet.

Hvad gør jeg?

PS. Jeg HAR formateret D-drevet med FAT32... :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2001 - 10:17 #1
lad mig med det samme sige at jeg ikke er på særlig sikker grund her, men.

Jeg tror du er nødt til at opdele dine drev således at systempartitionen ligger på et ikke stripet drev. Det vil sige at du får en systempartition og et stripsæt. Hvis du har ekstra diske og din raid controller kan håndtere det, så ville jeg foreslå at du placerede systempartitionen på sin egen disk og så striede resten, ovenstående under forudsætning af at din raid controller opsættes som en del af prebios setup 8altså før styresystemet indlæses).

God fornøjelse og hel og lykke

Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede tumlehund Nybegynder
30. august 2001 - 13:03 #2
OMG!!! Vil det sige at man ikke kan installere win98 direkte på RAID?
Avatar billede tumlehund Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:22 #3
Nå, men der er altså ikke nogen, som har det endegyldige svar... :-(

Buffer, du skal alligevel have noget for svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. oktober 2001 - 22:40 #4
Takker, ked af ikke at kunne hjælpe mere. Hvis jeg falder over noget vender jeg tilbage