Avatar billede peterpeter Seniormester
21. marts 2020 - 18:17 Der er 10 kommentarer

Samsung tv tænder/slukker hele tiden !!

Kære alle
Jeg har et lækkert Samsung tv type No.: UE40D6517
Det er begyndt at "klikke" - altså tænde/slukke/tænde/slukke etc... Er tændt i ca. 20 sekunder og virker helt fint - hvorefter det genstarter igen !!!
Jeg har ingen - absolut INGEN elektronik viden/kundskaber - men syntes bare, at det er for dumt at smide dette lækre tv ud...... Jeg prøvede at google "Samsung on/off" og det er vist et generelt Samsung problem - men beskrivelser af hvordan man lodder, udskifter relæ klikker, skifter elektronik dimser og lign. - kan jeg ikke rigtig finde ud af......
Kunne også godt sende det til reparation hos El-Giganten/Power og lign. - men er bange for, at det koster næsten lige så meget som et nyt tv....
Så tænkte jeg - nu leder jeg efter et dansk "elektronik forum" - måske er der nogen der kan hjælpe mig der ;-)
Nogen der kan hjælpe - har en god idé ??
På forhånd tusind tak
Jeg bor i Hillerød.
MVH Peter
Mobil: 2337 9788

Se billeder:
http://jens-christian.dk/IMG_4459.JPG
http://jens-christian.dk/IMG_4461.JPG
http://jens-christian.dk/IMG_4462.JPG
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. marts 2020 - 18:42 #1
For at være ærlig, så er hverken EL-Giganten eller Power de rigtige steder at gå hen, med et defekt apparat, for i disse forretninger tænker de kun på én ting, nemlig at sælge kunderne noget nyt. Derfor har jeg indsat et link her:

http://www.servicecentergruppen.dk/Content/FAQ.aspx

Jeg har ikke selv erfaring med dette firma, men det er da værd at undersøge.
Avatar billede milter Ekspert
21. marts 2020 - 18:52 #2
Hvis du ikke har nogen erfaring med fejlsøgning eller "hvordan man lodder, udskifter relæ klikker, skifter elektronik dimser og lign....", så er dine muligheder begrænsede, medmindre en venlig sjæl på https://elektronik-forum.dk/index.php henvender sig til dig. Jeg kan se, du allerede har et indlæg der :-)

Glem firmaer som El-Giganten/Power og lign. Jeg er, lige som dig,  stærk modstander af at smide elektronik ud, som stadig er ok bortset fra en lille del, som måske har en kostpris på 150 kroner.

Der er desværre langt mellem firmaer, som tilbyder billig reparation af fejl af din slags. Jeg er så heldig at bo i nærheden af et af dem, og jeg synes, du skulle prøve at kontakte NB-Radio i Roskilde. Jeg garanterer ikke noget, men ....

Og nej, jeg har ikke nogen form for forbindelse med firmaet, men det har gennem årene flere gange hjulpet mig i situationer, hvor alle andre har sagt: "Skift lortet ud".
Avatar billede Mikael Ekspert
21. marts 2020 - 19:05 #3
Har jeg også prøvet for år tilbage.. Det var anden elektronik i huset, som spøgte ;)

Husker ikke hvad. Måske trådløst net, mobil, fjernbetjening til centrallåsen på bilen. ?
Avatar billede peterpeter Seniormester
22. marts 2020 - 11:55 #4
Tak Erik og Milter.
Mikael: Det er desværre ikke anden elektronik der er skyld i fejlen.
Avatar billede posten Ekspert
22. marts 2020 - 17:05 #5
det der med at lodde gør man ikke i dag man skfter "bare"  printet
vil ikke anbefale service gruppen har selv været der i praktik der er for mange genrep til at kan bruges men gør som #2 skriver brug nb.Radio Industrivej 3A i Roskilde
https://www.nbradio.dk/shop/frontpage.html 4635 2791 tlf.tider : 8-21
du tar hovedvej 6 mod Roskilde krydset før kbh.vej er industrivej der går du til højre lige før du kommer til würth ligger han inde til højre
Avatar billede supportsiden Professor
24. marts 2020 - 15:44 #6
Det kunne være problemet med defekte kondensatorer som meget elektronik lider af.
Typisk dårlig kvalitet, dårlig dimensionering og dårligt design af kredsløb.
Samsung har endda været anklaget for af konstruere så produktet har begrænset levetid.
Kan du selv lodde eller kender en :
https://www.google.dk/search?ei=QRt6XsjHMY63kwXB-KzADg&q=UE40D6517+samsung+caps+repair&oq=UE40D6517+samsung+caps+repair&gs_l=psy-ab.3...20907.23052..25758...0.0..0.204.1225.3j6j1......0....1..gws-wiz.WjHfUTWLeFk&ved=0ahUKEwiI7KOTq7PoAhWO26QKHUE8C-gQ4dUDCAs&uact=5
Reservedele kan købes hos Elextra
https://www.elextra.dk/main.aspx?page=butik1
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. marts 2020 - 16:29 #7
#6 - Her er lidt om emnet vedr. konstruktion af produkter med begrænset levetid
(og der er ikke tale om fødevarer)

https://www.zetland.dk/historie/s8qDRzGz-aOMNamWw-074b1
Avatar billede Michael Kruse-Olsen Praktikant
06. juni 2020 - 12:47 #8
Det er pudsigt, for mit Samsung tv ue55es8005 gør det også...
16. juli 2020 - 17:49 #9
Havde samme problem. Det var fjernbetjening som var i udu
Avatar billede Randi Praktikant
15. november 2023 - 20:19 #10
Jeg har samme problem. Det ene øjeblik kører det og lige pludselig begynder den at klikke on off. Jeg har købt ny Remote og Apple TV så det er ikke det. Ligeledes en Samsung. Vil det hjælpe at skifte TV eller er det blot en lille fejl der skal laves? 🤔