Avatar billede rubaek Mester
20. marts 2020 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Koden i et færdigt program fejler.

Hej
Jeg er på jagt efter en program/system hvori man kan indskrive elevers point og til sidst på året finde et gennemsnit.

Jeg har prøvet en del programmer fra nettet, men de fejler allesammen, ofte er der bruget mysql i koden og ikke mysqli. Hvis jeg retter til mysqli kommer jeg lidt videre men ikke langt.

Nu har jeg så fundet dette program:Student Result Management System, men også dette driller mig.
Når jeg har indsat mit webhotels koder (unoEuro) fejler programmet.

Fejlen jeg få er Error: SQLSTATE[HY000] [1045] Access denied for user 'rubaeks_db'@'172.17.161.43' (using password: YES)

Nu er spørgsmålet:
1) Noget løsninger til fejlen
2) Noget der har lyst til at hjælpe med at opbygge et program fra bunden af.
3) Noget der kender et færdig system som kan bruges.

Jeg har lidt kendskab til programmering, men det jeg får lavet er ikke smukt, og fyldt med forskellige bider fra nettet.

Jeg håber på jeres hjælp.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. marts 2020 - 15:41 #1
der er ret mange, hvilke er det ??
ref https://www.google.com/search?q=Student+Result+Management+System

er det dette system du har downloadet
https://phpgurukul.com/student-result-management-system/

har du rettet denne fil ??
\srms\includes\config.php
fejlen siger der står forkerte oplysnnger i config filen, den nuværende config er lavet til localhost, på en windows

systemet er lavet med det database API der hedder PDO (hvilke er det nyeste (kom til i PHP5.1))
Avatar billede rubaek Mester
20. marts 2020 - 17:32 #2
ja det er den, og så forstår jeg bedre, jeg mener ikke mit webhotel kører på windows.

Så er jeg på helt bar bund ;-(
Avatar billede rubaek Mester
20. marts 2020 - 17:34 #3
.linux40.unoeuro-server.com

Så den kører linux
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
20. marts 2020 - 18:44 #4
oplysningerne der skal stå i din config.php har du fået af unoeuro i en mail da du oprettede dit doamin

fra mailen

MySQL oplysninger

Sammen med dit webhotel er der automatisk oprettet en MySQL database.

Følgende oplysninger bruges for at tilgå MySQL databasen.
Hostnavn         mysqlxx.unoeuro.com
Brugernavn         zzzzzzzzzzzz
Adgangskode     xxxxxxxxxxxx
Databasenavn     yyyyyyyyyyyy
Administration     https://mysql.unoeuro.com
Avatar billede rubaek Mester
20. marts 2020 - 19:48 #5
Det er jeg helt med på, men når jeg indtaster disse oplysninger fejler de programmer jeg har afprøvet. Jeg har fundet frem til at det ofte fejler fordi de programmer jeg har prøvet bruger mysql og det er åbenbart en gammel måde at gøre det på. Denne metode virker åbenbart ikke på den nyeste PHP version.
Avatar billede rubaek Mester
20. marts 2020 - 20:00 #6
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
21. marts 2020 - 07:30 #7
#5
>Det er jeg helt med på, men når jeg indtaster disse oplysninger fejler de programmer jeg har afprøvet.
jeg har afprøvet det fra #1 på mit webhotel, og der virker det !!, og mit site ligge også hos unoeuro på en linux server

>jeg har prøvet bruger mysql og det er åbenbart en gammel måde at gøre det på. Denne metode virker åbenbart ikke på den nyeste PHP version.
det gamle MySql API blev fjernet fra og med PHP7, jeg tror efterhånden alle site hos unoeuro er på php7.x

du skal anvende det API der hedder MySqlI eller PDO, mod din MySql database

#6
>Burde denne kunne køre på mit webhotel?
ja, men:
password for alle brugere står i klar text :-(, hvilke er en sikkerheds risiko, hvis sitet bliver hacket, og admin bør ikke kende brugernes pw

ref login.php
$username = $_POST['txt_username'];
$password = $_POST['txt_password'];
$admin = mysqli_query($con, "SELECT * from tbladmin where username = '$username' and password = '$password' and accounttype = 'Administrator' ");

kalder det ikke bare på sql injection ??

så jeg vil ikke anbefale den