Avatar billede thun Nybegynder
28. august 2001 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

\"Fjernstyring\" af PC

Findes der et program som kan bruges til at styre en pc på et LAN vha. en anden pc på samme LAN?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. august 2001 - 18:18 #1
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. august 2001 - 18:19 #2
Avatar billede slinky Nybegynder
28. august 2001 - 18:19 #3
så skal du have fat i et hacker program til at hacke dig ind på den anden computer

//slinky
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. august 2001 - 18:20 #4
Tihi, jeg kom først thoege_poertner =)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. august 2001 - 19:46 #5
Pis, så må jeg jo være den første med en detaljeret forklaring ;)

Du starter med at udfylde formularen på siden, så får du mulighed for at downloade og det gør du så.

Server (den computer der skal styres)
-------------------------------------
I .zip filen du downloader ( http://www.uk.research.att.com/vnc/dist/vnc-3.3.3r9_x86_win32.zip ) ligger diverse filer, hvis du bruger winzip kan du nøjes med at klikke på install knappen, installationsprogrammet begynder så og vil guide dig igennem procesen..

Når du har installeret programmet på serveren starter du det op via genvejen i din \"programmer\"/\"programs\" menu.

Den vil så have diug til at skrive et password, og det SKAL du gøre, det vil ikke virke uden password..

Nu er sereveren klar til at blive styret!

Klient (den computer der styrer den anden)
------------------------------------------
Det eneste du skal bruge på klienten for at styre serveren er filen  vncviewer.exe som også findes i .zip filen som du  tidligere downloadede...

Du starter din \"styring\" ved på klienten at åbne vncviewer.exe (sereveren skal køre det installerede program) og skrive ipadressen (eller evt. dns-navn) på serveren, og så skulle det virke...

Hvis du skal have adgang udefra skal du forwarde port 5900 og 5800 til serverens ipadresse, og accessere den via internet explorer på adressen http://ip:5800/ som også vil virke internt i netværket..

Og husk at det er tilladt at give points for det bedste svar :-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
28. august 2001 - 20:01 #6
Hey, det er snyd! =)
Kan kun sige at det virker.

Måske er jeg den første så til og komme med en personlig erfaring?

Jeg bruger det både hjemme og på arbejdet. Begge veje nogen gange, forstået på den måde at jeg somregl sidder og bruger min computer hjemme mens jeg er på arbejde.
Det virker ret godt. Jeg har hjemme 512/512 (WOL) og man skal bare lige huske og lukke op for porten VNC bruger. Det står i deres dokumentation. (Thoeger_poertner har også nævnt det). Så cykler det derud af.
Jeg vil dog anbefale dig og skifte password ret ofte. For en sikkerhedsskyld.

Vi bruger det også ude på arbejdet internet, bla. til vores servere. Det virker også til Linux hvis det var noget. Jeg ved det ligger på Seawolf (Redhat 7.1).
Jeg har ikke (endnu) haft nogle downsides/dårlige erfaringer med det.
Avatar billede coldrayie Nybegynder
29. august 2001 - 12:56 #7
der findes jo altid netmeeting :)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
29. august 2001 - 13:03 #8
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
29. august 2001 - 20:44 #9
Takker for points!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
29. august 2001 - 21:09 #10
Ja takker for points =)