Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 17:11 Der er 15 kommentarer

PC død(kan ik’ finde Windows), kan filer reddes??

Hej,

Min PC er død, eller den tænder og det hele, men kan ikke finde Windows eller lign. Den siger den mangler nogle filer. Kan heller ikke starte op i fejlsikret tilstand.
Har ikke et windows liggende.

Er der nogle måder jeg kan redde mine filer som er gemt i en mappe på skrivebordet i Windows?
Har nogle forrentning regneark jeg meget gerne ville have😅.
Eller er det andet jeg kan gøre?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. marts 2020 - 17:16 #1
Du kan hente en Live CD og lægge på en USB-nøgle, boote på den og se om du kan redde din data ned på en USB.
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 17:18 #2
Tiden har gjort jeg er helt tabt bag en vogn hehe. Hvad er en live CD? Og hvor finder jeg den? 😅
Og tak for hurtig svar
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2020 - 17:19 #3
Du skriver du ikke kan komme i fejlsikret tilstand! Er det Windows 10?
Ser du intet på Skærmen,
Hvis det er Windows 10 Så kommer du i Fejltilstand hvis du starter og lige så snart du ser en reaktion på skærmen holder startknappen inde til den slukker dette gentager du 3 gange eller indtil den starter en reparationsmodus op og du er i Fejlsikker.
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 17:21 #4
Yep Windows 10. På en Packard Bell stationær.
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 17:24 #5
Den starter op og siger Packard Bell. Også står den bare og loader. Slukker jeg og starter igen kommer den ind i en repair menu, hvor jeg kan vælge forskellige ting som tjek for fejl, fejlsikret tilstand m og uden netværk osv osv. men ingen af dem virker. Den siger mangler en fil(kan ikke huske hvad for en) og spørger om man vil prøve igen. Og der sker intet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2020 - 17:30 #6
Prøv om du kan komme tilbage til før det skete
https://ibb.co/5Rx8K11

Har du et USB Stik på min. 8GB
så gå til denne side og vælg Download værktøjet nu
Du skal vælge til en anden Computer
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2020 - 17:34 #7
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 17:45 #8
Tak!
Har ikke lige et USB med så mange gb, men det anskaffer jeg mig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2020 - 17:55 #9
Sådan skal du vælge
https://ibb.co/T0JxcM0
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 18:29 #10
Jeg prøvede at tænde og slukke 3 gange, og nu kommer der kun “Reboot and select proper boot decive or insert boot media in selected Device and press a key”
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 18:39 #11
Det her fejlkoder der kommer.
https://ibb.co/LxT3Wfc
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 18:40 #12
Det her er fejlkoden og filen når jeg prøver fejlsikret tilstand:
https://ibb.co/wy68vsF
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. marts 2020 - 18:43 #13
Burde du ikke have ventet til du havde et USB Stik klar og du kunne få vejledningen?
Du har forhåbentlig ikke trykket på Nulstil.
Men få nu det sik lavet først.
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 18:47 #14
Modtaget ! Hehe
Avatar billede NsD87 Praktikant
09. marts 2020 - 18:50 #15
Den havde nulstillet boot menu i bios derfor den blev ved med kun at spørge om reboot. Nu er den tilbage til de fejlkoder jeg fik i starten, hvor jeg intet sker lige meget hvad jeg vælger. (De 2 links ovenover).

Men jeg anskaffer mig sådan et 8gb stik