Avatar billede jacovit Novice
07. marts 2020 - 16:35 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Cromcast

Jeg har monteret en cromcast på mit tv i sommerhuset det har jeg fået til at fungerer  via hotspot fra mobiltelefon,  først en tablet uden Wi-Fi så en telefon med bærbær hotspot som internetdel ,hvad nu hvis jeg låner mit sommerhus ud skal vedkommende så sætte det hele op på ny med to enheder hotspot fra hans mobiltelefon finde Chrome Home på hans anden telefon eller er det mere enkelt sådan at cromcast bare kan finde hans mobile hotspot eller hvad, det var en lang beskrivelse men det er lidt nyt for mig
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. marts 2020 - 17:19 #1
Hvis du havde et fast hotspot i sommerhuset, så ville det virke ved at vedkommende loggede på nettet med password.

Men hvis internettet igen skal oprettes, og der skal castes fra en ny enhed, så er det ikke muligt.

Google home app'en gemmer profil på udstyr, så man sagtens skifte netværk på en eksisterende forbindelse når først de to enheder har været parret. Men hvis det kun er Chromecasten der er til stede, og en ny enhed, så skal der startes forfra på samme måde, som du gjorde fra starten for at få det til at virke. Altså med hotspot på en mobil plus Google home på en anden enhed. Håber du fatter min forklaring. ;-)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. marts 2020 - 19:02 #2
du ved jo ikke, hvor meget det bruges, så hvis det er på din mobil-konto, så kan du hurtigt løbe tør for data.
Jeg ville i første omgang (har fri data = 1tb) vælge en mobil-router og et datadelings-sim-kort (det kan stjæles fra stedet, så lad være) Men for mig, og kun til familien, er det  29kr/md.
Du vil have et system, der ikke stjæles, så bare læg en opskrift til, hvordan logerende kan kode chromecast til deres tlf.
Avatar billede jacovit Novice
08. marts 2020 - 16:43 #3
Jeg har mulighed for fri data da jeg kan skifte abonnement hver måned så det er ingen problem hvis jeg låner sommerhus ud er det uden tv mine børn bruger ipad så må de bruge den med deres hotspot hvis de vil se tv ,har også en ekstra cromcast de kan sætte op på deres telefon netværk
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2020 - 17:09 #4
den nemme er, at ungerne tager deres chromecast med hjemmefra - så passer den til deres hotspot, og kører med det samme, den er plugget ind i tv.
Avatar billede jacovit Novice
08. marts 2020 - 20:51 #5
jeg  forstår ikke at man kan tage en cromcast med hjemmefra som er tilknyttet det net som man har privat som normalt kører på adressens netværk og så tager den med op i sommerhus hvor der ikke er noget netværk andet end på ens telefon har jeg fået det galt fat, for ellers kunne jeg jo bare tage den cromcast som jeg har hjemme med i sommerhus .
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2020 - 21:09 #6
de kan sætte deres chromecast på til deres hotspot på telefon, så det er testet og klart hjemmefra - så har du ingen problemer med ungernes tv-forbrug.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. marts 2020 - 21:21 #7
Når først Chromecast er sat op, behøver man ikke 3 enheder. Man skal bare have en telefon, som man laver hotspot på, så kan man caste fra den. Det er under opsætningen, at man har brug for yderligere en enhed, hvis ikke man sætter den op på sit hjemmenetværk.
Vi har selv en Chromecast i et sommerhus, som er sat op. Vi er flere som bruger sommerhuset og caster til den.
Man skal bare vide, hvad hed netværket, som Chromecast blev sat op til, og hvad var password.
Når man laver hotspot fra sin telefon (uanset om det er iphone eller android) skal man bare lave hotspottet med samme navn og password, som Chromecast blev sat op med, så vil det virke.
Så det netværksnavn og password du bruger, når du er i sommerhuset, skal øvrige brugere bare have at vide.
Intet trylleri i det.