Avatar billede Mikkelsen157 Novice
07. marts 2020 - 00:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Min PC crasher på mærkelig vis. Kan en venlig sjæl hjælpe? :)

Pænt goddag.
Jeg har det sidste halve år oplevet at min computer crasher ved at min skærm enten bliver helt grøn, eller helt hvid. Jeg købte for et halvt år siden et nyt grafikkort hvilket efterfølgende min PC begyndte at crashe. Jeg har for en månedstid siden købt fuldstændige nye PC dele, alt undtaget kabinettet er udskiftet men jeg oplever stadig PC crashes med grøn eller hvid skærm dagligt op til flere gange om dagen. Har en ide om at det er fordi min PC bliver for varm hvilket er grundet mit meget kompakte og lille kabinet men er ikke sikker. Har set at mit grafikkort kommer op imellem 70-75grader ved at kører CSGO på dårlige settings. Tror i dette er pga. den dårlige ventilation på baggrund af det lille kabinet? eller på baggrund af fejl på graffikkortet? Grafikkortet er forresten et GTX 1650 Windforce OC.
Mange tak for din hjælp
Mvh.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2020 - 02:57 #1
Du kan prøve at tage en side af kabinettet, og sætte en bord ventilator til at blæse ind i kabinettet. Virker det, ja så er det et varmeproblem. Mit grafikkort i et stort, godt ventileret kabinet er 22 grader, ifølge Speccy.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2020 - 06:33 #2
Du skriver at du har skiftet alle dele. Gælder det også din strømforsyning?
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. marts 2020 - 08:23 #3
Hej!

Havde tilsvarende problemer med et grafikkort for mange år siden, som også lavede grøn skærm m.m.

Så vidt jeg husker, viste det sig at være dårlig kontakt mellem kortet og soklen på motherboardet. Mener jeg tog kortet ud flere gange, hvor jeg til sidst (tilfældigt) fandt ud af at det sad en anelse skævt, når det blev skruet fast. Selv om det ser ud til (og føles som om) at det passer perfekt i soklen, kan det være indbildning. Sørg i øvrigt for at kontaktfladerne på kortet er rene og soklen er helt ren for støv etc.

Huskede du i øvrigt at afinstallere den gamle Nvidia-driver, før du installerede det nye kort?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2020 - 08:40 #4
Når du tester dine temperaturer får du ikke temperaturen med på din forsyning. Ligger den lige på grænsen med hensyn til ydelse i forhold til din opgradering på GPU kan du måske få problemer med temperaturen på forsyningen der derved måske lukker ned med grøn og hvis skærm til følge. Problemet kan dog også være drivere og dårlig forbindelse, som der beskrives i #3 :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2020 - 12:01 #5
Temperaturen spiller en stor rolle - især hvis der er tale om et lille kabinet. Støv, for lidt køling, samt at strømforsyningen kører lige på kanten af maksimum ydelsen, kan være en giftig blanding.
Avatar billede Mikkelsen157 Novice
07. marts 2020 - 19:04 #6
Mange tak for alle jeres svar på mit problem.
Jeg har fundet problemet og løst det. Fandt ud af at mit grafikkort ikke sad ordentligt i, idet at mit lille kabinet sad i vejen. Problemet kunne løses med at tage alle delene ud af kabinettet og rette op på kabinettet med en hammer. Grafikkortet sidder nu ordentligt i og burde ikke volde mig problemer i fremtiden.
Igen mange tak for alle jeres svar, og speciel tak til #3 som viste sig at være svaret på løsningen til mit problem.
Mvh. en glad annonym.
God weekend :)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2020 - 19:17 #7
Bare for en ordens skyld, så er det #3, som skal have den grønne løsning :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2020 - 19:30 #8
Så behøvede du hverken måleværktøj eller andet. En hammer kunne gøre det ;-)

God weekend herfra :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2020 - 19:32 #9
#7 Enig.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
07. marts 2020 - 20:18 #10
Enig med #7 og #9. LOL! :-)

Ellers overlever jeg nok! ;-"
Avatar billede 220661 Ekspert
08. marts 2020 - 06:43 #11
#10 Ja det gør du, men det havde været nemmere/ smartere at markere den rette løsning ;-)
Det kan spørger jo heldigvis stadig rette på ved at markere dit indlæg og fjerne sit eget. Den mulighed kom der i den nye version af Eksperten :-)