19. februar 2020 - 13:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

problemer med google home og nedis smart life

hej jeg har købt google home og nedis smart life stikkontakt
og jeg kan tend og slukke fra nedis app men når jeg går i google home skriver den svare ikke offine  men i nedis appen er den online og jeg kan tend og slukke men ikke i google home jeg har også prøvet hey google tend for lyset men der siger den at enehed er ikke konfigureret i nu det kan du gøre i google home appen er der nogle som kan hjælpe mig
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2020 - 14:52 #1
Er du sikker på, at du har integreret Smart Life App'en med Google Home?

Du skal opsætte App'en i Google Home (som jeg forklarede i dit tidligere spørgsmål), og når du har indtastet de nødvendige oplysninger til at forbinde App'en (Brugernavn og Password til Smart Life), så er App'en linket sammen med Google Home, og du vil kunne bruge den sammen med Google Homme funktionerne.
19. februar 2020 - 15:02 #2
det har jeg også og kan se dem i google home men den skriver svare ikke så jeg trykker på tend og sluk i google home appen men i smart life gøre den
19. februar 2020 - 15:08 #3
det er det den skriver når jeg prøve appen og når jeg siger noget så kommer det heller ikke har sat nogle billeder op
https://ibb.co/5F7H83B
https://ibb.co/RjFLv4Y
https://ibb.co/P5zJM35
https://ibb.co/Nxy4BzD
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2020 - 16:27 #4
Hvis ikke du kan aktivere enheden, ved at trykke tænd/sluk i Google Home, så er de ikke forbundet korrekt. Er du sikker på, at de er korrekt forbundet?
19. februar 2020 - 16:38 #5
jeg kunne i går

ja jeg har sat derm op som vist
19. februar 2020 - 16:44 #6
ved ikke hvordan de ellers skal settes op har lavet en lille video her  https://gofile.io/?c=WYvyfM
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2020 - 17:39 #7
Så vidt jeg kan se i videoen, så er det i Smart Life App'en du betjener stikkontakten!
Og den App, skal linkes sammen med Google Home. Og hvis du har gjort dette, og ikke kan få kontakt igennem Google, vil jeg tro at det er et problem med Smart Life App'en, som der skal kommunikeres med.
Det er desværre ikke alt, som kommer fra Kina, af nye smart home ting, som fungerer lige godt (har selv oplevet flere af disse).
Ellers vil jeg foreslå dig at anskaffe nogle fra Osram, da de virker uden problemer!
Avatar billede wjens Guru
19. februar 2020 - 18:42 #8
Jeg har ikke erfaring med produktet. Men mange fora på nettet nævner problemer med  Smart Lives produkter sammen med Google Home. Jeg fandt ikke nogen klar løsning. Så måske er det ikke så lige til.

Phillips HUE har tilsvarende kontakter, de virker fint på Google Home, men er sikkert også dyere.
19. februar 2020 - 19:01 #9
ved ikke hvordan man opdater dem
Avatar billede ebea Ekspert
19. februar 2020 - 19:30 #10
#9  -  Opdaterer hvad?
19. februar 2020 - 20:03 #11
til Google Home og nedis
19. februar 2020 - 21:16 #12
jeg har lige reset nedis nu kom de på :) men ved ikke om det fordi jeg slukker for nette om naten at de ikke vil gå på ? vil prøve og lage nette være tænd i nat også ser jeg om de loger på i morgen
22. februar 2020 - 01:50 #13
hej der er ingen problemer :)
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2020 - 07:15 #14
#13 - Hvis du har løst problemet, så luk venligst spørgsmålet!
22. februar 2020 - 11:13 #15
det har jeg ikke for når jeg lukker for nette dur det ikke om morgen igen så skal jeg reset det hele igen
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2020 - 11:50 #16
#15 - Hvad forventer du så, for at få løst dit problem?
Som jeg skrev i indlæg #7, så skift de såkaldte "smart" stikkontakter ud, til nogle andre (evt. Osram). Det er ikke alt det billige skrammel som kommer fra Kina, der holder det de lover!
Ellers har Philips Hue også stikkontakter som virker.
22. februar 2020 - 12:03 #17
det ser ud til at køre nu hade ikke nogle problemer her til morgen
16. marts 2020 - 23:51 #18
det køre nu :-)
Avatar billede hemberg Forsker
14. oktober 2022 - 11:29 #19
Hvordan lavede du en reset på de der smart plugs?