Avatar billede run Nybegynder
20. maj 1999 - 01:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Se koden

Er det korrekt at man ved hjælp at et asp script kan se den underliggende asp kode på en anden site ? Og i så fald hvor finder man et sådant script ?
Med venlig hilsen John Raahauge
http://www.jets.dk/

Avatar billede theartist Nybegynder
20. maj 1999 - 09:05 #1
Det var sådan at man tidligere kunne se ASP kode ved hjælp af en tilføjelse i URL'en men hvis du har slået det fra på serveren (som de fleste har) kan man ikke se den via ;$data eller noget i den stil (jeg kan sgu aldrig huske det ;-) )
Avatar billede long Nybegynder
20. maj 1999 - 09:08 #2
Jeg tror MS har gjort at man ikke kan mere.

Jeg kender til folk der fik fat i Jubii's kode :)
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
20. maj 1999 - 09:23 #3
For et par dage siden...blever der oplyst at Microsoft havde overset endnu et kæmpe sikkerhedshul i IIS 4.0.

Se her: http://www.l0pht.com/

De har includeret en showcode.asp som har den egenskab at den kan vise koden fra en hvilken som helst text fil på NT server....Så det vil sige at hvis en eller anden kalder
http://www.someserver.com/msadc/Samples/SELECTOR/showcode.asp?source=/msadc/Samples/SELECTOR/showcode.asp

Så får du faktisk listet hele sourcen!!!

Flot M$...
Avatar billede thomas Nybegynder
20. maj 1999 - 16:59 #4
det var ::$DATA theartist tænkte på, og ja det var muligt at hugge jubiis søgerutiner incl. avanceret!
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
20. maj 1999 - 18:00 #5
*G....Har du source til deres søgeroutiner??? Eller har du hørt om nogle som fik fat i dem??
Avatar billede thomas Nybegynder
21. maj 1999 - 08:36 #6
jeg har sourcekoden!
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
21. maj 1999 - 08:43 #7
Var det muligt at få et kig???
Avatar billede thomas Nybegynder
21. maj 1999 - 08:48 #8
jeg lægger begge to ind under et nyt spørgsmål!

kommer lige om lidt!
Avatar billede trenskow Nybegynder
21. maj 1999 - 19:33 #9
hmm, kan ikke finde ud af den kode der er blevet lagt på denne tråd
Avatar billede med Nybegynder
22. maj 1999 - 12:03 #10
Avatar billede @ Nybegynder
23. maj 1999 - 16:07 #11
Hvordan bruger man ::$DATA. Skal man skrive det sådan: www.servernavn.dk/script.asp::$data, eller hvordan skal det gøres ??
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
23. maj 1999 - 17:57 #12
jep...men hullet er sikkert lukket på de fleste servere...Så du vil sikkert ikke være i stand til at prøve det af i praksis.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
24. maj 1999 - 12:31 #13
Til rbnstudio:

Jeg synes lige jeg ville fortælle dig at det ikke er et par dage siden den fejl blev opdaget, men mange mange måneder siden. Den har eksisteret Waaaay a long time.