Avatar billede frem-ad Professor
01. februar 2020 - 17:20 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Omkode srt filer fra UTF-8 til ANSI

Hej
Jeg har en del undertekst SRT filler.
De ligger i Kodning UTF-8 og skal kodes om til ANSI hidtil har jeg været inde og åbne hver enkelt og så Gem som og så ændre koden, men når der er mange tager det en del tid. Er der en smartere måde????
Avatar billede 220661 Ekspert
01. februar 2020 - 18:19 #1
Er det filer der er oprettet til film man selv har optaget og skal under tekste?
Avatar billede frem-ad Professor
01. februar 2020 - 18:25 #2
Det er video fra DR programmer nedtaget med TV4ever
Avatar billede klaudi Ekspert
01. februar 2020 - 19:24 #3
Avatar billede frem-ad Professor
01. februar 2020 - 19:51 #4
klaudi den bruger source og destination er begge  Europa 29001 og der ændre den ikke på kodningen desværre.
Avatar billede klaudi Ekspert
01. februar 2020 - 21:56 #5
Du skal vælge output i dropdown listen!
Source > Unicode (UTF-8)
Destination > f.eks. Centraleuropæisk (Windows) 1250
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2020 - 08:09 #6
Hmm.
Hvad med ophavsret til disse filer??
Er du ikke i en gråzone her, når du stiller spørgsmålet frem-ad?
Avatar billede frem-ad Professor
02. februar 2020 - 09:16 #7
Klaudi: Det fungerede tak for hjælpen.

220661: Det meste indhold er ophavsretsligt beskyttet, så det er kun til personlig brug og må ikke videregives eller deles med andre, ligesom  man heller ikke må bruges til offentlig fremvises. Det er den korte version af kulturministeriets lov om ophavsret. Det er ikke anderledes end jeg har en BluRay optager hvor jeg optager på dens indbygget harddisk og så han jeg brænde den ud både på DVD og BluRay, og de fleste fjernsyn kan jo også optage på en harddisk. Vi har jo også siden de spæde VHS dage måtte optage til personlig brug
Avatar billede 220661 Ekspert
02. februar 2020 - 09:20 #8
#7 Ok. Tak for forklaring :-)