Avatar billede Anita Praktikant
18. januar 2020 - 17:04 Der er 6 kommentarer

Fjernskrivebord

Jeg har et problem med at logge ind på mit fjernskrivebord (windows7 Ultimate).
Det er lykkedes mig, at komme så langt til, at jeg kan se login-billedet til min fjerncomputer med det rigtige brugernavn på min nye computer (windows10), men når jeg skriver loginkoden, skriver den, at det er den forkerte kode, trods det, at jeg lige forinden har oprettet forbindelse med den samme kode.
Håber, der er nogen, der kan gennemskue problemet?
Jeg har taget billeder, men ved ikke, hvor jeg kan uploade. Det er lidt nemmere at forklare problemet, hvis man kunne vise billeder af det.

På forhånd tak :)
Anita
Avatar billede KHN Guru
18. januar 2020 - 19:57 #1
Her https://imgbb.com/ kan du uploade billeder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2020 - 23:05 #2
Både Windows 7 og 10 er fuldt opdaterede?
Avatar billede Anita Praktikant
19. januar 2020 - 14:27 #3
https://ibb.co/hV4LH0c
https://ibb.co/82f1Qn9
Windows 10 er opdateret. Jeg er ikke helt sikker med windows 7, da det er meget sjældent, at jeg bruger den gamle computer.
Årsagen til at jeg vil bruge fjernskrivebord er, at skærmen på min gamle computer er gået i stykker og kan derfor ikke arbejde særligt effektivt på den. og på den gamle computer har jeg CS-pakken liggende med gyldig licenskode, men den kan jeg desværre ikke få med over på min nye computer. Så håber virkelig, at jeg kan komme til at arbejde fra min gamle computer på min nye computer.
Jeg ved ikke, om jeg fik uploaded billederne korrekt?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2020 - 17:53 #4
Hvis det "kun" er din Adobe-pakke, der holder liv i en PC med et OS, der under alle omstændigheder er efterladt i mørket af Microsoft, så ville mit førstevalg bestemt være at kontakte Adobe her i Danmark og undersøge mulighederne for at flytte licensen. Husk på, den er jo netop IKKE bundet op på PC'en. Der kan være noget i forhold til hvilket OS, den kan køre på, men Win10 er slet ikke så ringe til at emulere de ældre versioner.
Avatar billede Anita Praktikant
20. januar 2020 - 10:51 #5
Tak for svar :).
Mit problem ligger også i, at jeg ikke længere har det firma, som licensen i sin tid er købt i. Men prøver at kontakte dem alligevel.
Jeg har dog også nogle billeder og dokumenter på computeren, som jeg gerne vil have adgang til.
Jeg forstår bare ikke, at jeg godt kan få forbindelse til fjerncomputeren med login, men ikke kan anvende login, når den så figurerer på min nye computer.. hmm..
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2020 - 21:06 #6
Der kan være issues omkring krypteringen fra ny til gammel PC, men fejlfinde på det kan være en udfordring, når man ikke sidder foran dem med adgang til log o.s.v.

Læg dertil at Win7 jo nu formelt er stendød, som i "Microsoft laver ikke engang sikkerhedsrettelser til de, der vil betale dyrt for dem længere" død. Oven i det er der risici ved gammelt jern, der kan opgive ånden uden videre varsel, så jeg ville bestemt arbejde målrettet på at komme væk fra den gamle der.