Hvad kan man så konkluderer når de skriver: udskift af elektrisk defekt del(mainboard) Vores forsikring siger det er software og vil der for ikke dække reparationen
Hardware er elektronik man fysisk kan have i hånden. Det kan være tastatur, mus, harddiske,ram, bundkort, eksterne harddiske osv. Software derimod er programmer der er afhængig af at der er hardware til stede for at det fungerer På den måde har de noget til fælles. Så har de skiftet bundkortet på dit tv til et nyt, skal de dække det, hvis de dækker for hardware.
Forsikringen dækker mekanisk eller elektriske fejl Forsikringen dækker ikke skader som består af fejl i og tab af software og data Vi mener jo de skal dække. hvad mener i?
Hvis fejlen udelukkende er opstået, fordi "mainboard" har måttet udskiftes pga. "elektrisk defekt", og dine oplysninger desuden er helt korrekte og fyldestgørende, så kan jeg ikke se, hvordan de skal kunne undgå at betale.
Du kan evt. bede dem kontakte en hvilken som helst elektronikekspert for at se, om de der kan få medhold i, at et "mainboard" er software. Bed om at modtage kopi af korrespondancen mellem dem og eksperten.
Efter en nulstilling til fabriksdata ville det kun vise de fire farvede ringe og SONY logoet. Derfor kontaktede vi forsikrings selskabet, som åbenbart har Teknik center Danmark som faglig expert. Han siger efter vi har fortalt overnævnte, at han vil forsøge at finde noget der kan hjælp med vores android software problem. Sende derefter flg: Uanset er fejlen desværre ikke forsikrings berettiget da software fejl ikke er omfattet af jeres elektronikdækning
Den oprindelige fejl kunne lyde som en fejl på Android systemet - men så skulle man have nøjedes med at "reinstallere" den, og ikke skifte bundkortet. Har man skiftet bundkortet, er det praktisk talt al logik i TV´et, og al elektronik bort set fra selve skærm-panelet. Så du på på en eller anden måde tage den op igen, og forklare at hvis der er skiftet noget som helst fysisk i TV´et, er det hardware. Er der sendt ny version af android/styresystem til TV´et, via USB-porten, er det software.
Hvori bestod den oprindelige fejl, som har startet det her? Og hvad fik forsikringsmanden til at mene, det måtte være en softwarefejl? Var det udtalelser fra dig, Teknik center Danmark, eller ...?
Det var gået helt i stå. Nulstilling vi til fabriksdata, og derefter ville det ikke starte op igen. Herfra kommer der kun de 4 "ringe" og Sony logoet kørende i ring hele tiden, indtil man slukke for kontakten Det fortæller vi forsikringen. Forsikringen kontakter Teknik center Danmark og det er ham der siger, at når det gør sådan er det softwaren det er galt med. I flg. ham har alle Sony Samsung og Philips fjernsyn fra 2015 og fremad dette problem. Vores er fra 2016.
Jeg har spekuleret lidt over dine sidste kommentarer, især #15. Hvis vi sammenligner et mainboard med et bundkort på en PC, så kan fejl på BIOS, fejlopdateringer f.eks., i flere tilfælde "repareres" men ikke i alle tilfælde. Jeg ved faktisk ikke, om man kan sammenligne de to (altså mainboard og bundkort) i en sag som denne.
Hvis man kan, så ligger problemet i at finde ud af, om den oprindelige fejl skyldes en urettelig fejl i softwaren eller en mekanisk fejl i mainboardet.
Hej Har fået dette svar fra Service Broker: Hej Lene, Fejlen er en elektrisk fejl på mainboardet, mere præcis i hukommelses kredsløbet (Tv´ets SSD drev) Har sendt det til forsikringen. Men ingenting hørt fra dem.
# 22 Du må true dem med at gå videre med sagen til nogle der kan hjælpe dig med det. Når værkstedet også skriver elektrisk fejl så kan de ikke komme udenom.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.