Avatar billede Mads Juniormester
13. januar 2020 - 08:43 Der er 3 kommentarer

Datateknikker

Hejsa allesammen, jeg skal starte på OSO opgave omkring Datateknikker.

Jeg står lidt på bunden med i forhold til produkter, da jeg godt ved basisen for datateknikere, og deres arbejde. Jeg tænkte personligt på en shop hjemmeside eller noget den stil der, men hvad tænker I?

Måske nogle jeg kan interviewe?
Avatar billede Jan Seniormester
13. januar 2020 - 10:32 #1
Nej..

Datatekniker går ikke ud på at lave webshops...
Jo, du skal nok lære at lave hjemmesider, men som begynder, får du aldrig lavet den shop. Du ved sandsynligvis meget lidt om databaser.

Så hvad går det ud på ?

Det går ud på at programmere og styre noget elektronik du har bygget selv, med software.

Så begynd at lære at programmere, og det kunne være at skrive og læse i en database. Det er det samme som shoppen, men glem shoppen, fordi du skal aldrig bruge den.

Til at lære programmering, vil jeg anbefale at du finder på et spil, som kan laves i C# eller C++

kast grafik og valg på skærmen.
I min tid lavede jeg et aktiespil, med investering, og konsekvens, og nye muligheder.

Det er for at lære at programmere, det er det vigtigste, ellers kan du ikke styre din hardware til slut projektet.

en webshop er udelukkende indsamling i kurv af varenumre, og gennemførsel af betaling.  det er ikke værd at spilde sin tid på.

Du skal blive en super programmør!
Derfor foreslår jeg at du finder på et spil
Avatar billede Mads Juniormester
13. januar 2020 - 10:46 #2
Det er med I Speciale i programmør eller hvad? Jeg tænkte på infrastuktur specialet, og dens område.

Laver de det samme?
Avatar billede Olsen Praktikant
13. januar 2020 - 13:47 #3
Infrastruktur arbejder med netværk og servere. Dvs. routing, switching, OSPF, BGP,... Microsoft Server, Linux, DNS, DHCP, SQL, virtualisering af servere og netværk...
Deres snitflade til en webshop vil typisk være opsætning af standard komponenter til en webserver herunder Server m/ OS, Webserver, SQL, CMS eller lign.