01. januar 2020 - 13:36 Der er 3 kommentarer

Router mister forbindelsen.

Waoo fiber.
Vi har tæt på hovedhuset et lille annex som benyttes som gæstehus, For at få
wifi i gæstehuset købte jeg for et par år siden en wifi extender, en simpel TP link WA854 som fungerede rigtig godt, vore gæster var fint på nettet. Her i efteråret fik vi besked fra waoo at de ønskede at udskifte fiberboxen til en nyere model, hvilket de gjorde, den nye router er en icotera I 4850. Den fungerer ganske udmærket med 2 netværk  henholdsvis 2,4 og 5 g.  Vi  ventede så gæster her i julen så jeg satte extenderen i stikkontakten ganske som jeg plejer, men kunne se at den ikke loggede på. Nå jeg gik så til routeren for at trykke på wps knappen men sådan en er der ikke på denne model, Loggede så på routeren, der kan man så enable wps hvilket jeg gjorde. Så loggede extendern fint på netværket så jeg var tilfreds lige indtil min trofaste hustru råbte inde fra stuen at nettet var nede. Jeg slukkede for extenderen, så virkede netværket igen. jeg har nu forsøgt foskelligt men resultet er det samme, Når extenderen er tilsluttet så dør forbindelsen, ingen af vores enheder virker, har opdateret softwaren på tp linket, har prøvet at slå kryptering fra på icotera routeren. men resultatet er
altid det samme. hjælp ønskes da der er et vist tidspres, vi skal have gæster igen til påske.  Hilsen og godt nytår
                        K.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. januar 2020 - 20:59 #1
Måske din extender forbinder på 2.4GHz og kun efterlader 5GHz til WiFi i huset?
Der vil givet være en del enheder, der kan have udfordringer kun på 5GHz.
01. januar 2020 - 21:22 #2
Hej og tak for svar.
Extenderen har aldrig erkendt  5 g. netværket. Jeg har tænkt på det samme,
men det er tilsyneladene ikke muligt at slå 5 GHz netværket fra på routeren. Jeg
talte med waoo support, De mente ikke at 5G delen kunne forstyrre på nogen måde,men ellers afviste de at hjælpe da extenderen ikke er udstyr leveret af dem og derfor dem uvedkommende.

              Hilsen K.
Avatar billede Bent Lorentzen Praktikant
02. april 2021 - 14:59 #3
Jeg havde samme problem. Både Fibia og TP Link. Løsningen var at putte hoved MESH enheden i port 4.