Avatar billede Julie Praktikant
27. december 2019 - 17:18 Der er 1 kommentar

Plz hurtig hjælp

Hej!
Jeg har solgt min mac og skal nulstille den. Jeg har fulgt alle trinene men så når jeg skal geninstaller MacOS står der "Kan ikke oprette en preboot-enhed til APFS-installering.

Har lige købt en ny macbook i dag, og køberen af den gamle macbook skal snart have den.
Avatar billede INK Ekspert
27. december 2019 - 19:51 #1
Nu skriver du ikke hvilken årgang din gamle Mac er, men jeg gætter på den kun kan køre en lidt ældre årgang af MacOS. Det virker ikke på en disk formateret med APFS. Du skal derfor starte op med alt - CMD - R og når billedet med MacOS utilities dukker op skal du først slette disken og formatere den til MacOS udvidet (journaled). (Ikke APFS!!). Derefter installerer du styresystemet fra nettet.

https://support.apple.com/da-dk/HT208496