Avatar billede Mathildegaga Novice
20. december 2019 - 09:49 Der er 2 kommentarer

Bærbar bruges som stationær?

Hej :)

Jeg har en gaming bærbar og jeg savner lidt en større skærm og mekanisk tastatur så jeg tænkte på om jeg kan bruge min bærbar som stationær? Altså sætte en skærm og tastatur til bærbaren?
Hvis det kan lade sig gøre, vil det så have nogen virkning på hastighed, spil osv..
Undskyld mine dumme spørgsmål men jeg har ikke ret meget forstand på computere :)

God jul.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. december 2019 - 10:28 #1
Da du i forvejen bruger en laptop, vil jeg gätte på at den er den störste flaskehals når det gälder hastighed. Sät du bare en ekstern skärm og tastatur til.
Avatar billede eurositi Ekspert
20. december 2019 - 13:06 #2
Hvis den har ledige skærmporte og USB-porte nok, slutter du dem bare til.
Du kan trykke Windows+P tasterne ned for at vælge visningsmåden. Valgmulighederne er:
1. Kun PC-skærm
2. Dublér
3. Udvid
4. Kun 2. skærm

Hér vælger du mulighed nr. 4, da du kun vil benytte den tilsluttede skærm til gaming. Hvis skærmopløsningen ser lidt fesen ud, højreklikker du med musen og vælger Skærmindstillinger > Avancerede skærmindstillinger. Hæv skærmopløsningen til den højeste/anbefalede.