19. december 2019 - 09:47 Der er 5 kommentarer

Huawei MediaPad

Hej alle sammen :-)
Jeg er på udkig efter en ny tablet, da min iPad efterhånden er godt brugt... Jeg har overvejet bare at købe en splinterny iPad, men jeg synes, at priserne er steget noget i vejret, og jeg kunne egentlig også godt tænke mig at prøve et nyt mærke. Efter at have surfet en del på nettet er jeg kommet frem til en Huawei MediaPad. Det ser ud til at være en rigtig fin almindelig 'hverdagstablet', der kan bruges til det meste. Jeg har også fundet frem til en brugt version af den (dog stadig i flot stand), så jeg ikke bliver helt ruineret: https://www.bluecity.dk/huawei-mediapad-t1-9-6-wi-fi-16gb-hvid-52250

Jeg vil blot høre, om der er nogle, der har nogle erfaringer, både positive og negative, med Huawei MediaPads, som de vil dele med mig, inden jeg begiver mig ud i sådan et køb?

Venlige hilsener fra Kasper S. Jensen
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2019 - 15:27 #1
bare du er klar over, at det jo er Android der følger med Huawei-tablets... så du skal have en android konto og har andre spil/programmer/apps som du skal downloade - mange er næsten ens med de apps på apple, men nogen er ikke helt ens, og nogen findes slet ikke på android.

ellers er det svært at bedømme...det afhænger hvad du har tænkt dig at gøre med din tablet, og hvad du har gjort med din gamle (og hvor gamle din ipad er) - hvis din ipad er gammel, kan det godt være at skærmen på Huawei er noget bedre (vigtig når du ser film feks.) - batteriet kan godt være at den ikke holder så længe (især om natten syns jeg ipads er bedre til at lukke helt ned, hvor android halter lidt efter) - det kan så være vigtig når du er på farten
Avatar billede kurtba Ekspert
19. december 2019 - 21:31 #3
Alt for dyrt for en brugt og med så dårlig skærmopløsning i forhold til hvad standarden er i dag. Se f.eks. den som Falster peger på.
Personligt ville jeg nok vælge den model som hedder T5, idet den bare har bedre data. Man bør vælge 32 gb modellen.
https://www.google.dk/search?q=Huawei+mediapad+t5&ie=&oe=
Den har for nylig været på tilbud til 999 kr., så måske kommer den på tilbud igen, når der startes udsalg efter jul.
Avatar billede falster Ekspert
19. december 2019 - 21:57 #4
Enig med kurtba om begge dele

1. Hukommelse. 32 gb er klart at foretrække. Firmwaren og alt det Google/Android sender med - og som ikke uden videre kan slettes - sluger nogle gb.

2. Pris: Det kan nok betale sig at afvente et godt tidspunkt. Den jeg linkede til, som eksempel, var på BF-tilbud til godt 600,- kr.
06. januar 2020 - 11:29 #5
Mange tak for jeres råd! Det er jo en jungle at finde rundt i - særligt for en som ikke har den store forstand på teknik..

Thomas - Jeg vidste ikke, at det krævede en Android konto, men mon ikke jeg også kan finde ud af det. Det er selvfølgelig bare rigtig ærgerligt, hvis der er nogle apps som ikke findes til Android, som du siger.

Falster og kurtba - Er det dyrt for en brugt? Jeg synes nu, at det virker ret "almindeligt" i forhold til de priser jeg ellers kan finde frem til, hvis man altså vil have en brugt. Men jeg vil lige tage et nærmere kig på T5 modellen, og så vil jeg da bestemt holde øje med tilbudsaviserne her for tiden, så jeg ikke skal betale en bondegård..

Tak for hjælpen / Kasper