Avatar billede Lars Asmussen Praktikant
18. december 2019 - 10:33 Der er 3 kommentarer

Udenlandsk Macbook går ikke på Wifi

Hej,
Jeg er lærer og har en elev, der har købt en Macbook Pro i Dubai. Han kan logge på wifi derhjemme, men her på skolen (På Københavns Kommunes netværk) kan han ikke komme på. Jeg har både kørt en fejldiagnostisering og prøvet at skifte sprog på computeren, men det hjælper ikke.
Hvad kan problemet være.
Mvh
Lars
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. december 2019 - 12:18 #1
Hvad körer i med for WiFi på skolen? Kan det have noget med 2,4GHz vs 5GHz? Hvis i kun körer på den ene frekvens kan hans kort måske väre sat til det andet eller gået i stykker så det kun kan läse 2,4GHz eller modsat.
Avatar billede Lars Asmussen Praktikant
18. december 2019 - 17:40 #2
@ michael_stim

Jeg vil prøve at undersøge frekvensen. Det er jo kommunalt netværk som Kbhs skoler er fælles om, så jeg kender ikke frekvensen. Jeg har prøvet at tjekke det på min egen Mac og kan faktisk ikke finde den information på den.

Det er mærkeligt, at den umiddelbart kan gå på alle mulige andre Wifi bl..a hjemme i privaten.  Jeg hører stadig meget gerne andre bud.

Men tak for hjælpen :)
Avatar billede INK Ekspert
18. december 2019 - 17:52 #3