Avatar billede Brinksen Praktikant
10. december 2019 - 22:27 Der er 1 kommentar

Automatisk autosvar i weekenden I Outlook

Jeg sidder hver eneste fredag (så godt som) og sætter et autosvar på en shared mailbox på mit arbejde. Spørgmålet er nu: "hvordan kan denne process automatiseres, så man sætte autosvar på for f.eks. de kommende 13 weekender.?
På forhånd tak
Brinksen
11. december 2019 - 06:48 #1
Jeg tror at det er bedst at få fat i nogle Exchange/Exchange Online-folk og oprette en regel eller et script på postserveren. (Jeg ved at man kan lave regler på Exchange, men ikke hvor fleksible de er).

Du kan også skrive scripts til Windows som du starter via en scheduler. Men om det kan starte en regel  i Outlook med scripts, må du lige undersøge.

I Outlook kan du oprette en regel der svarer på beskeder. Der kan du vælge at den skal være med postkassens adresse i til-feltet og svare med en bestemt besked. Du kan desuden vælge undtagen et bestemt tidsrum (her: mandag til fredag). Men det tidsrum skal du ændre hver anden uge fordi du skal skrive datoer ind og ikke ugedage. Så spørgsmålet er om det ikke er mere bøvlet end at rette et autosvar.

Ellers skal du gemme en regel i en Outlook-klient og lade profilen stå og køre hver weekend. Men det er jo dels et sikkerhedsspørgsmål og dels så skal du huske at tænde den.

Endelig kan du formulerer et autosvar der sendes til alle "vi vender tilbage hurtigst muligt i vores åbningstid som ikke er i weekenden" eller noget.

Slut på ideer :-)

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen