Avatar billede lail Forsker
05. december 2019 - 13:09 Der er 3 kommentarer

Sum.hviser();indeks eller sumprodukt

denne her giver fejl jeg har både sammenligning på kolonner og rækker og summen er et område. er ikke sikker på sum.hviser kan det jeg gerne vil

=SUM.HVISER('OBS 2'!F$3:M$25;'OBS 2'!$B$3:$B$25;$C9;'OBS 2'!$C$3:$C$25;H$7;'OBS 2'!$D$2:$K$2;$B9)

Hvad bør jeg bruge her. der er 3 kriterer( to lodrette områder og 1 vandret)

Nogen der har tid i overskud ;O)
Avatar billede rsalomon Juniormester
05. december 2019 - 13:25 #1
Hej Lail
Er det ikke fordi du bruger et kriterie i kriterie 1 ( C9), som også er et kriterieområde i kriterie 2.

Hvis du har lyst eller mod på det, så må du gerne sende en fil til mig, med data (husk sløret indehaver), så kan jeg fikse det.

rsalomon@hotmail.dk
Avatar billede lail Forsker
05. december 2019 - 14:21 #2
kriteriet er fra et ark og kriterieområdet fra et andet

Har fundet ud af at jeg kan løse det med

=LOPSLAG($C9&F$7;'OBS 2'!$A$2:$L$11;4;FALSK)

Hvis jeg kan finde ud af at finde kolonne nummeret automatisk
Det er åstal i et regneark i kolonne A og så skal jeg finde i en række i OBS arket
Avatar billede Jan K Ekspert
05. december 2019 - 14:22 #3
Jeg er ret sikker på at du ikke kan blande kolonner og rækker i en SUM.HVISER. Du skal nok ud i noget med SUM kombineret med HVIS.